כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק תופסות ראש טוב

'אור ירוק' קיימה תחרות מיוחדת בין קבוצות נוער ליצירת מגני בטיחות מחומרים ממוחזרים • הזוכה: קבוצת נוער מנתיבות • במקומות השני והשלישי: בית ספר ידידיה מגוש עציון ובית ספר גוטמן מנתניה

קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק תופסות ראש טוב

בחודש האחרון, קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק מכל רחבי הארץ כססו ציפורניים במתח וחיכו לדעת מי ינצח בתחרות יצירת מגני הבטיחות. התחרות התקיימה בפייסבוק והשתתפו בה קבוצות נוער של העמותה מכל רחבי הארץ. מדובר על פרויקט הסיום של קבוצות הנוער שבמהלך השנה ערכו פעילויות רבות למען הבטיחות בדרכים.

במהלך התחרות התבקשה כל קבוצה להכין מגן לביצה מחומרים ממוחזרים, והמטרה הייתה להפיל את הביצה מגובה של שני מטרים לפחות מבלי לשבור את הביצה. מטרת הפרויקט היא להמחיש כמה חשוב לחבוש קסדה ולהצטייד באמצעי בטיחות בכדי להגן מפני פגיעות ראש. השימוש בחומרים ממוחזרים נעשה לכבוד יום כדור הארץ שהתקיים לאחרונה ולמען השמירה על איכות הסביבה.

בכדי לזכות בתחרות, כל קבוצה ערכה סרטון מיוחד בו היא הציגה את המגן אותו יצרה. לאחר בחינת כל המיזמים שהכינו קבוצות הנוער, הוחלט כי הקבוצה הזוכה היא זו של תיכון זבולון המר מנתיבות. חברי קבוצה זו, הכניסו את הביצה לתוך ספוג משומש, חיברו דיסקים ישנים משני צדדי הספוג וקשרו את הכל יחד בעזרת סלילי גומי המיועדים לקשירת צרור מפתחות. בסרטון, מראים חברי הקבוצה כיצד הם זורקים את הביצה בתוך המגן מגובה של למעלה משני מטרים, והביצה – נותרת שלמה. אל המקום השני והמכובד הגיעה קבוצת הנוער של תיכון ידידיה מגוש עציון, ואל המקום השלישי הגיעה הקבוצה של תיכון גוטמן מנתניה.

קבוצות נוספות שהשתתפו הכינו גם הם מיזמים מקוריים בכדי להגן על הביצה. אחת הקבוצות למשל, הכניסה את הביצה לתוך כוס ועטפה הכל בכמות גדולה של עיתונים. קבוצה אחרת בחרה לשים את הביצה בתוך מתקן עטוף בבלונים בכדי להגן עליה. הקבוצה הזוכה בתחרות קיבלה פרס על פעילותה המצטיינת.

מאז תחילת השנה, מתנדבי אור ירוק פועלים בתוכנית קבוצות נוער אור ירוק, במסגרתה הם רוכשים ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים. בנוסף מקיימים המתנדבים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית. בין הפעילויות שערכו הקבוצות השנה: תצפית מעבר חצייה, תצפית חגורות בטיחות, דוכן הסברה בנושא אלכוהול ונהיגה, סקר בני נוער, תצפית מפגעי בטיחות בסביבות בתי הספר ועוד.
נוער תחרות זוכה נתיבות ביצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד