א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
שיחת טלפון מעודדת

ארה"ב "תגיב בנחישות" אם רוסיה תפלוש לאוקראינה

הנשיא ג'ו ביידן הבהיר וחזר על עמדתו בפני מקבילו האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, עמו ניהל אתמול שיחת טלפון, כי וושינגטון ובעלות בריתה "יגיבו בנחישות" אם רוסיה תפעל לפלוש לשכנתה הפרו-מערבית, כך דיווח הבית הלבן.

ארה"ב "תגיב בנחישות" אם רוסיה תפלוש לאוקראינה
פסגת פוטין ביידן בשוויץ צילום: הקרמלין הרוסי

בדיווח על שיחת טלפון שהתקיימה אמש בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, אמרה כי ביידן הביע תמיכה במאמצים הדיפלומטיים, כולל שיחות ברמה גבוהה בין פקידים רוסים ואמריקאים המתוכננות ל-9-10 בינואר בז'נבה שבשוויץ.

"הנשיא ביידן הבהיר כי ארה"ב ובעלות בריתה ושותפותיה יגיבו בנחישות אם רוסיה אכן תפלוש לאוקראינה", אמרה פסאקי בהצהרה. ביידן גם "אישר מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לריבונות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה", הוסיפה.

הפגנת התמיכה של ארה"ב באוקראינה מגיעה מספר ימים לאחר שביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מההשלכות הקשות אם מוסקבה תפלוש לשכנתה. וושינגטון ובעלות בריתה האירופיות מאשימות את רוסיה באיומים על אוקראינה בפלישה חדשה.

למרות שאוקראינה לא הוזמנה להיות חברה בברית הצבאית. אוקראינה מצדה "מעריכה את התמיכה הבלתי מעורערת של ארצות הברית", כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי ביום ראשון לאחר ששוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ברקע המתיחות עם רוסיה.

כ-100,000 חיילים רוסים מרוכזים סמוך לגבול המדינה, שם כבר כבש פוטין את אזור חצי האי קרים ב-2014, והוא מואשם בהדלקת מלחמת בדלנים פרו-רוסית שפרצה באותה שנה במזרח. מוסקבה הודיעה מצידה כי נוכחות החיילים בגבול היא כהגנה מפני התרחבות נאט"ו.

רוסיה ולדמיר פוטין ג'ו ביידן אוקראינה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד