כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
לא עומדים בעומס

מסתמן: שינוי קריטריונים משמעותי במדיניות בדיקות הקורונה

בימים אלה נבחנת מדיניות חדשה באשר לקריטריונים עבור הזכאים לביצוע בדיקות הקורונה - PCR | הזכאים כפי שמסתמן כעת: בני ה-60 ומעלה, אנשים שחווים סימפטומים של הנגיף, וכן אוכלוסיות בסיכון שנחשד כי נחשפו למאומת | רוב האוכלוסיות האחרות יבצעו בדיקה מהירה 

מסתמן: שינוי קריטריונים משמעותי במדיניות בדיקות הקורונה
מתחם בדיקות קורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קצב ההדבקה המהיר של ה'אומיקרון' מוביל לעומסים כבדים על מערכי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ - שם מתקשים להתמודד עם אלפי האנשים. 

במטרה להתגבר על העומס הרב, וכפי שעדכן אמש ראש הממשלה נפתלי בנט - ישונו הקריטריונים לביצוע הבדיקות. לעת עתה מסתמן, כי מחוסנים שהתגלו כחיוביים בבדיקת האנטיגן המהירה שביצעו, לא יידרשו לבצע בדיקת PCR בכדי לוודא זאת, והם יוגדרו כמאומתים. 

בנוסף, מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת - יבצעו בדיקת אנטיגן מהירה בלבד, שתקבע את מצבם - בשונה מהיום בו מחוסנים במצב זה נדרשים לבצע בדיקת PCR במידה וקיבלו תשובה חיובית בבדיקת האנטיגן. כך דווח בישראל היום. 

כמו כן, נבחן כעת לשנות את הקריטריונים כך שהזכאים לבצע בדיקת PCR - יהיו לבני 60 ומעלה, לאנשים שחווים סימפטומים של המחלה, וכן אוכלוסיות בסיכון שנדבקו בנגיף.  

בתוך כך, על פי המדיניות החדשה שנבחנת בימים אלה, שבים מחו"ל המוגדרים על פי משרד הבריאות כמחוסנים לא יידרשו לבצע בדיקה ביום השלישי מהנחיתה, כפי שנדרש היום. 

כזכור, אמש התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת העיתונאים לעומס הכבד במתחמי הבדיקות והפציר בנבדקים לגלות אורך רוח וסבלנות וסיפר: "בשעות אלה ממש אנחנו נערכים לשנות את הקריטריונים לביצוע הבדיקות". 

במהלך מסיבת העיתונאים חשף בנט כי הסכים להצעה שבבתי ספר יסודיים יוכלו מורי ההוראה והתלמידים המחוסנים להיבדק בבדיקות הקורונה בשטח בית הספר 

 

 

 

 

 

 

אומיקרון קורונה בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}