כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
היום זה קורה

היתום להרוג אסון מירון נכנס בשעות אלו לבריתו של אברהם אבינו

הלב נקרע אבל בעוד שעות ספורות ממש זה יקרה, תינוק קטן בן שמונה ימים בלבד יוכנס בבריתו של אברהם אבינו כאשר אביו שהסתלק לשמי מעלה באסון הר מירון יביט עליו מגנזי מרומים. רגע לפני הברית, האלמנה משתפת בקשיים הנוראיים העוברים על המשפחה ומבקשת עזרה 

היתום להרוג אסון מירון נכנס בשעות אלו לבריתו של אברהם אבינו
קרן בראשות הגר"ח צילום: באדיבות המצלם

בעוד שעות ספורות זה יקרה, בני המשפחה לצד מכרים וידידים יתכנסו לשמחת הברית לתינוק היתום שלא יזכה להכיר את אביו. האב, הרב הגאון רבי אלעזר מרדכי גולדברג היה בשיא פריחתו אך לפני כשמונה חודשים הוא עלה בסערה השמימה במהלך האסון הנורא שהתרחש בליל ל״ג בעומר סמוך ונראה לציון הרשב״י זיע״א.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחה להתגבר על הקשיים>>>

כעת זה לא זמן לדיבורים, כעת זהו זמן למעשים. ממש ברגעים אלה, שעות ספורות קודם שעת הרצון של הברית המרגשת יוצאת האלמנה ובבכי קורע לב היא מתחננת ומבקשת שנושיט יד ונעזור לה בגידול הילדים, שנפתח את הלב ונסייע לב לעבור את התקופה הנוראה הזו במהלכה היא נקלעה למצוקה כספית נוראה. פחד פחדים, ממש כך.

לא די בזה שבעלה המנוח עלה בסערה השמימה אלא שכעת היא נאלצת להתמודד באופן סבוך ביותר עם הוצאות הבית וגידול הילדים. בלית ברירה היא יוצאת בקריאה נרגשת ומבקשת מכולנו שנעזור לה לשמוח ביום הכל כל מרגש הזה, יום בו בעלה ישמח בגן עדן ביוצאי חלציו.

יצוין כי קול זעקתה של האלמנה הגיעה עד לשולחנו של רשכבה״ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א אשר יצא במכתב נדיר מסוגו. במכתבו כותב רשכבה״ג כי ״מי יוכל לתנות את גודל צערה וכאבה של משפחת גולדברג החשובה, אשר אין לה אב, בהילקח אביהם החשוב רבי אלעזר מרדכי ז״ל בחטף השמימה, ביום קרות האסון הגדול, ל״ג בעומר תשפ״א. המשפחה מתמודדת מאז עם כאב ויתמות גדולה ואין מי שיכלכל אותה בפרנסה נחוצה והכרחית״.


ל
שון מכתב הגר"ח

מרן שר התורה מוסיף במכתבו הכאוב: ״וכעת גמל השם עמם טוב וחסד, בהיוולד הבן יקיר, אשר מלידתו יתום הוא ללא אב ומשען. לזאת יבוקש כל בית ישראל לקיים מצווה רבה וגדולה זו, להיות לסעד ולתמך ליתום ולאלמנה לסייע בהוצאות הכרוכות בתחילת גידולו ללא אב״.

רשכבה״ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א מתריע במכתבו החריג והכרוב כי ״חלילה אם לא נסייע לאלמנה תחי׳ בתקופה קשה זו שרבות הוצאותיה איככה תוכל להחזיק מעמד. ומן השמיים יראו את כל הנרתם למען היתום והאלמנה ובטוח אני שישיבו לו בכפליים לטובה, שלא יידע כל ימיו אסון ומהומה ויזכה לראות בנים חיים וקיימים מתוך נחת דקדושה ואריכות ימים״.

אתם מבינים את משמעות המכתב? רשכבה״ג אשר ראה את מצוקתה של האלמנה יוצא בשורות כאובות במיוחד ומבקש מאיתנו לעזור לה בכדי שהיא תוכל לגדל את ילדיה ובפרט את התינוק היתום שיוכנס בעוד שעות ספורות בבריתו של אברהם אבינו. הלב מסרב להאמין לאסונות שכאלה אך אנחנו מחוייבים לעשות מעשה כאן ועכשיו. הרימו תרומה ותזכו בברכה הנדירה אשר תבטיח לכם לראות בנים חיים וקיימים.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחה להתגבר על הקשיים>>>

אסון מירון תשפ"א קופת העיר הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד