י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפרו את ההתחייבות לנשיא

'נשות הכותל' בפרובוקציה החודשית; גברים נכנסו לעזרת נשים

קבוצת 'נשות הכותל' שהגיעה לעורר פרובוקציה בכותל המערבי כמידי ראש חודש, החליטה לצאת מהמתחם הייעודי שהוכן עבורן ובכך הפרה את ההתחייבות שהעניקו לנשיא המדינה | מנכ"ל הקרן למורשת הכותל, פנה לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג והביא בפניו את הפרת הסיכום | 2 נעצרו

'נשות הכותל' בפרובוקציה החודשית; גברים נכנסו לעזרת נשים
נשות הכותל קוראות בתורה צילום: באדיבות המצלמת

עשרות נשים מקבוצת "נשות הכותל" הגיעו הבוקר (שני) לרחבת הכותל המערבי, וקיימו טקס תוך פגיעה ברגשותיהם של מאות רבות של מתפללים אורתודוקסים ואורתודוקסיות שהגיעו לתפילת ר"ח שבט על יד שריד בית מקדשנו.

בקרן למורשת הכותל עדכנו כי קבוצת נשות הכותל החליטה לצאת מהמתחם הייעודי שהוכן עבורן ובכך הפרה את התחייבותן לנשיא המדינה והפרה את הסדר הציבורי ברחבת הכותל המערבי.

מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון ניגש אל קבוצת נשות הכותל מספר פעמים והזכיר להן את הסיכום ועל כך שהן מפירות את הסדר הציבורי והתחייבותן לנשיא המדינה ומלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי.

עוד נטען כי קבוצה זו הבטיחה כי תחזור למתחם, אך לא עשתה זאת, מתוך מטרה להגדיל את החיכוך ברחבה. כמו כן, קבוצת תלמידים הצטרפו אליהן וניסו כל העת להיכנס לקבוצת האורתודוקסים ולגרום למהומה.

בתוך כך, למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח על 2 עצורים ברחבת הכותל המערבי, אחד מהעצורים קטין כבן 14, בעקבות מחאה כנגד פרובוקציית נשות הרפורמים במקום. עו"ד רחביה פילץ מסייע מטעם ארגון חוננו לעצורים.

הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת לשני הצדדים: "לא זה המקום לנהל בו מאבקים פוליטיים, הרחיקו המחלוקות מרחבת הכותל המערבי ושמרו עליו כמקום קדוש".
 
עוד נמסר: "הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על התלהטות הרוחות בר"ח זה בצורה קשה; הן בכניסתם של גברים מקבוצת נשות הכותל אל תוך עזרת נשים, דבר שפגע בקדושת הכותל המערבי, שלא היה בעבר, והן בהחדרת משרוקיות על ידי ילד אורתודוכסי, דבר שפגע אף הוא בקדושת הכותל. מאמצים אדירים של אנשי הקרן כדי שאירוע זה יעבור בשלום, נתקלו בכך שקבוצה של נשות הכותל לא נשמעה להוראות האבטחה".      

"מנכ"ל הקרן פנה לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג והביא בפניו את הפרת הסיכום של קבוצה זו עם הנשיא", נמסר.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה מסר בתגובה למהומה הצרחנית של נשות הפרובוקציה והפרת התקנות בכותל המערבי: "בחסות ממשלת בנט - כהנא, נשות הפרובוקציה הפרו גם הבוקר את הכללים וחוללו מהומה צרחנית ברחבת הכותל המערבי, תוך ביזוי אלפי המתפללים, בעיצומה של תפילת ראש חודש. נשות הפרובוקציה פרצו את המתחם שיועד להם ונכנסו בעזות לעזרת הנשים בניגוד גמור לתקנות ולכללים החוקיים. זה הזמן להכריז על ביטול מוחלט של מתווה הכותל שיגביר את הפירוד והקרע בעם ישראל".
 

נשות הכותל ראש חודש שבט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד