כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בדמיך חיי

מצמרר: בן נולד להרוג אסון מירון

היום הברית ליתום בן הרב אלעזר מרדכי גולדברג זצ"ל מקדושי מירון. הגר"ח קנייבסקי שליט"א בהבטחה נדירה: אריכות ימים לכל המסייעים! • קרן גיוס המונים הוקמה עבור המשפחה

מצמרר: בן נולד להרוג אסון מירון
היתום הנולד צילום: באדיבות המצלם

ליל ל"ג בעומר תשפ"א. אתרא דרשב"י במירון המוני בית ישראל, עומדים ושרים בדבקות עילאית ושמחים ביום הילולא דרשב"י. בין העומדים צפופים, המצטרפים לקול השירה העולה מעלה מעלה, עומד הרב אלעזר מרדכי גולדברג. התחושה העילאית של ליל ל"ג בעומר המשיכה ללוות אותו, בצאתו אל המעבר, בדרכו חזרה אל ביתו ובני משפחתו ותלמידיו שהמתינו שאביהם ישוב מהתפילה הנשגבה ומרגעי ההוד במירון לביתו בביתר.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

מסע חייו הקצר של רבי אלעזר מרדכי גולדברג, המלמד מביתר, שהשקיע את כל כולו בחינוך ילדי ישראל,  הגיע לקצו במסדרון המוות. האסון הנורא שגבה את דמם של 45 קדושי מירון, קיצר את ימיו של רבי אלעזר מרדכי שנלקח מאתנו בשנת הל"ז לחייו.

עין לא נותרה יבשה במסע הלוויה של רבי אלעזר מרדכי, שהותיר אחריו אלמנה צעירה ו4 יתומים קטנים. תלמידים רבים שביכו מרה את פטירתו של המלמד שלהם. הלב נקרע, אל מול היתומים והאלמנה, שנותרו לבדם.


התינוק בבית החולים • באדיבות המצלם

בשעה שנשא רבי אלעזר מרדכי את תפילתו באתרא קדישא מירון,  עבור משפחתו ועבור תלמידו שהיו יקרים לו כבנים. לא ידע רבי אלעזר מרדכי, כי נפקדה אשתו בבן. בעלותו השמימה, ברגעים האחרונים, הוא חשב על היתומים והאלמנה שעתידים להיוותר לבדם.  הוא לא ידע כי בעוד שמונה חודשים, עתיד להפציע לעולם, תינוק יתום. תינוק בלי אבא. תינוק שהבכי הראשון שלו, הוא בכי של תינוק יתום.

מחר בשעות הבוקר, הבן יקיר של רבי אלעזר מרדכי, יכנס בבריתו של אברהם אבינו ע"ה. בעת שהמוהל יגיד 'ישמח האב ביוצאי חלציו בגן עדן', עין לא תישאר יבשה.

אנחנו לא יכולים לעמוד מול בכי של תינוק קטן. מוטלת עלינו החובה, לדאוג ליתום שנולד לעולם בלי אבא. לתת את מעט התמיכה שאנחנו יכולים עבור האלמנה והיתומים, שאבד קברניטם. עלינו לדאוג לאלמנה, שעד עכשיו גידלה במסירות 4 יתומים ועכשיו היא צריכה לגדל עוד יתום שלא יודע מי היה אבא שלו

בביתו של מרן שר התורה רבינו רבי חיים קנייבסקי שליט"א, הוקמה קרן עבור היתום הקטן. מרן שר התורה יצא מגדרו, והבטיח שכל התורמים, יזכו להתברך באריכות ימים. בזמננו, בימים שכאלו הברכה לאריכות ימים מקבלת משמעות כפולה ומכופלת.

תורמים עכשיו לקרן האלמנה והיתומים והיתום הקטן של רבי אלעזר מרדכי וזוכים לברכת מרן שר התורה לאריכות ימים.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

אסון מירון תשפ"א מרדכי גולדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד