י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לומדים מהנתון העולמי

הפרופ': "לא יהיו ארונות קבורה מחוץ לבתי חולים"

צפירת הרגעה קלה - "זה לא משהו שיהיה אקספוננציאלי ויטפס למעלה, עד כדי כך שיהיו ארונות קבורה מחוץ לבתי החולים", טען הבוקר פרופ' צחי גרוסמן המשמש כיו"ר איגוד רופאי הילדים | לדבריו, מה שקורה בעולם נותן מקום לאופטימיות | האזינו

הפרופ': "לא יהיו ארונות קבורה מחוץ לבתי חולים"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ברקע העלייה המהירה בנתוני תחלואת הקורונה, התראיין הבוקר (שני) הפרופ' צחי גרוסמן יו"ר איגוד רופאי הילדים וחבר הצוות לטיפול במגפות ואמר באופטימיות: "על פי נתוני העולם, הגל יימשך מספר שבועות וייגמר". 

הפרופ' גרוסמן התייחס לנתונים המטרידים ולזינוק בתחלואה, והודה: "מצבנו לא פשוט, מצבנו מאתגר". עם זאת, הרגיע: "מה שקורה בעולם נותן למקום לאופטימיות, וכמו שהדעת נותנת - זה יימשך מספר שבועות וייגמר

"זה לא משהו שיהיה אקספוננציאלי ויטפס למעלה, עד כדי כך שיהיו ארונות קבורה מחוץ לבתי החולים", טען גרוסמן. לדבריו, יכול להיות שזה ילך לכיוון הזה ויסתיים בסוף ינואר או יתחיל לדעוך. 

הוא הסביר כי הצעדים שנוקטת הממשלה נועדו למנוע בראש ובראשונה אשפוז בהיקף רחב של חולים במצב קשה. "יש יעדים לא פחות חשובים כמו להשאיר מדינה פתוחה, מתפקדת, נורמלית, משק, מערכת חינוך. אבל מטרת העל זה לא להגיע לאשפוז חולים קשים". 

הפרופ' גרוסמן הדגיש את חשיבות החיסונים בקרב האוכלוסייה המבוגרת שנמצאת בסיכון גבוה לחלות בצורה קשה, וטען: "צריך לחזור ולחדד להם להימנע מהתקהלויות. לא צריכה להיות רגולציה, אנשים מבינים אחרי שנה וחצי מה זה ארוחה משותפת של מאה איש שכולם בלי מסכות, שזה מסוכן. אנשים מבוגרים צריכים לקחת את העניינים לידיים, כי המטרה היא לשמור עליהם".

באשר להחלטה לאשר את מנת החיסון הרביעית בהיעדר מידע, אמר: "אני הייתי בישיבה הזאת, הצבעתי בעד. רוב הרופאים הצביעו בעד וגם הצטרפו אליהם אנשים שאינם רופאים. האמירה ששלטה בדיון הייתה שהקומבינציה של המידע והיעדר המידע, השילוב של שניהם מול הסיכון האפשרי מהחיסון גרם לכך שהקומבינציה הזאת הכריעה", אמר גרוסמן 

בסיום השיחה עדכן במצב מבית החולים: "אנחנו מרגישים יותר את השפעת, כי האומיקרון לרוב קל, במיוחד בצעירים ובילדים. אבל מה שמתפרע השנה זו השפעת".

קורונה אומיקרון חיסון רביעי גל חמישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד