כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעם על המזכיר

מאחורי הקלעים; לאן נעלמו חתימות האדמו"רים במכתב נגד כהנא?

בעקבות הרפורמה של השר כהנא שעברה אמש ולפיה רבני ערים יוכלו לתת כשרות בערים אחרות, יצאו גדולי ישראל במכתב חריף לרבנים האזוריים שלא לשתף פעולה עם הרפורמות השונות שמקדם השר | המכתב פורסם הבוקר ב'יתד' וב'המודיע', אך מנגד בעיתון 'המבשר' התעלמו 

מאחורי הקלעים; לאן נעלמו חתימות האדמו"רים במכתב נגד כהנא?
יעקב ולצר צילום: אהרן קרון, פלאש 90

מכתב שיזמו גדולי ישראל נגד שיתוף הפעולה של רבני עיר, ברפורמות שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, מעורר סערה בתוך הסיעה החסידית 'אגודת ישראל', זאת לאחר שחלק מהאדמו"רים לא הוחתמו על המכתב ולמרות זאת הוא פורסם.

המכתב פורסם תחילה עם חתימותיהם של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, חבר המועצת הגר"ש בעדני, וגדולי ישראל הליטאים שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין.

גדולי ישראל נגד שת"פ רבנים עם רפורמות כהנא: "תיאסר כשרותם"

במשך היום הוחתמו גם חברי מועצת גדולי ישראל, והמכתב התפרסם הבוקר ביומונים, 'המודיע' ו'יתד נאמן', אלא שמתברר כי בעיתון 'המבשר' התעלמו מהמכתב אחרי שחלק מחברי המועצת לא חתמו על המסמך.

מסתבר שחלק מחברי המועצת החסידית לא קיבלו פנייה לחתום על המכתב, כך שהמכתב פורסם ללא חתימותיהם של האדמו"רים מבעלזא, ביאלא וסלונים, אך למרות זאת פורסם.

גורמים ב'אגודת ישראל' מפנים אצבע מאשימה למזכיר המועצת יעקב ולצר, שלא פנה אל חלק מחברי המועצת לחתום על המסמך, כשמנגד, בסביבתו מסבירים שקוצר הזמן לא אפשר את החתמתם וכי המכתב יתפרסם שוב, מחר, עם גיבוש חתימות של כלל חברי המועצת.

כפי שפורסם, גדולי הדור במכתבם מגדירים את הרפורמה של השר מתן כהנא לאפשר לרבני ערים לתת כשרות בערים אחרות כ"הרס וחורבן בחומות הכשרות וקדושתה, וכל מאוויים הוא להטיל מחלוקת בין רבני ישראל בכך שמבקשים להתיר לרבנים אחרים ליתן כשרות שלא במקום מושבם ולגרום לקנאה ותחרות האחד מול רעהו, וזהו הרס גמור לכל מערכת הכשרות בארה"ק וסופה מי ישורנו".

גם בנושא הגיורים מתבטאים גדולי ישראל בחריפות ומגדירים את שרי הממשלה והעומדים בראשה, "מחריבי הדת אשר קמו ברשע להתעולל ומנסים לעקר את יסודות הדת בארץ ישראל להתיר גיורים למאות אלפי גויים נגד דרך התוה"ק לפגוע בכרם בית ישראל ובקדושת היוחסין ע"י התבוללות קשה ונוראה שאחריתה עדי אובד".

מכתב גדולי ישראל

מועצת גדולי התורה מועצת גדולי ישראל מזכיר מועצת גדולי התורה יעקב ולצר מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד