י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חזית דתית נגד כהנא

חשיפת 'בחדרי': הרב דרוקמן נגד רפורמת הגיור; "יפצל את העם"

שיתוף פעולה של הרבנים הראשיים לצד בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, נגד יוזמות השר כהנא • הרבנים בכינוס משותף נגד מתווה הגיור • בפעם הראשונה יוצא הרב דרוקמן חוצץ נגד מתווה הגיור ואף מתבטא במילים חריפות כנגדו: "יפצל את העם" | ההחלטה בפרסום ראשון

חשיפת 'בחדרי': הרב דרוקמן נגד רפורמת הגיור; "יפצל את העם"
האסיפה הבוקר צילום: באדיבות המצלם

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', בכיר מנהיג הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, השתתף היום (שני) באופן חריג בישיבת מועצת הרבנות הראשית, שמטרתה לגבש חזית דתית נגד מתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא.

סביב עמדתו של הרב דרוקמן בנושא הגיור עלו שלל דיווחים, בעוד השר מתא כהנא טען כי הרב דרוקמן תומך במתווה שהציג ויאפשר גם לרבני עיר לגייר, במפלגת הציונות הדתית ניסו לפרסם את עמדתו של הרב דרוקמן נגד המתווה אך עד כה הרב לא הביע עמדה פומבית.

הראש"ל הרב יצחק יוסף והרב דרוקמן

היום מפרסם 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון את החלטת מועצת הרבנות עליה חתום גם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית בו הוא מביע התנגדות גורפת למתווה הגיור של השר כהנא.

פרסום ראשון · ברבנות הראשית יוזמים: חזית דתית נגד השר כהנא

בהחלטה נכתב "הליך הגיור הינו כרטיס כניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל, וכן את הסכמת רוב בניין של רבני ישראל"

"מועצת הרבנות הראשית קוראת לעצור מיידית את מתווה הגיור המוצע", נכתב עוד בנוסח ההחלטה. לטענת הרבנים, "ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד לקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור, טומנת בחובה סכנה גדולה".

ההחלטה

הרבנים מתריעים כי "מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שמות העם".

לגבי מתווה הכשרות, נכתבה החלטת המועצת: "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקם כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית והעושה כן פורץ גדר".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך היום צפויים להיפגש בכירי הרבנים בציונות הדתית למפגש ב'זום' כדי לדון ברפורמות השונות, ובראשם ברפורמת בגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא.

בתוך כך, כמאה רבנים, חרדים ומהציונות הדתית, מהארץ ומהעולם, פרסמו היום מכתב בו הם חיזקו את הרב הראשי לישראל הרב לאו, ופרסמו התנגדות נחרצת למתווה הגיור הנוכחי של השר כהנא.

במכתב הם טוענים כי הרפורמה תפגע "ללא ספק בגיורים הנערכים על פי ההלכה", וכי הם מחזקים את הרב לאו על "עמידתו האיתנה על משמר ההלכה".

גיור הרב דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד