כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ארדואן: "הרשתות החברתיות הן מקור הצרות שלנו"

יום שלישי של מהומות בטורקיה • רבבות השתתפו היום בהפגנות ענק באנקרה ואיסטנבול נגד ראש ממשלה טורקיה, רג'פ ארדואן • כוחות הממשלה נסוגו מכיכר טקסים

ארדואן. צילום פלאש90
ארדואן. צילום פלאש90

רבבות איש בהפגנת ענק באיסטנבול, נגד מי שהם מכנים "הסולטן ארדואן".

עשרות אלפי אנשים ממלאים את כיכר טקסים שבמרכז איסטנבול בהפגנה נגד ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן. המשטרה נסוגה מהכיכר מוקדם יותר, והיא נמנעת מהתנגשות עם המפגינים.

קהל המפגינים, מורכב ברובו מצעירים חילונים תומכי מפלגות האופוזיציה, זועמים על דבריו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שכינה אותם "אלכוהוליסטים", "קיצונים" ו"מופרעים".

זו יומה השלישי של המחאה נגד ממשלתו של ארדואן, שהחלה בכיכר טקסים באיסטנבול והתפשטה מאז לעשרות מוקדים נוספים ברחבי טורקיה.

המחאה החלה בשל תכנית להרוס את הפארק הצמוד לכיכר, והפך למחאה נגד ארדואן.

שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו קרא לשים סוף להפגנות נגד הממשלה, ואמר כי הן פוגעות במעמדה של המדינה, "המשך המחאה לא יביא שום תועלת, אלא יפגע במוניטין של טורקיה אשר נערצת באזור ובעולם", צייץ דאווטאולו.

התגובה של כוחות הביטחון הטורקיים להפגנות האנטי-ממסדיות הצטיירה בצורה לא ראויה ובאופן שלא לקח בחשבון את המאמצים של הממשלה לקדם את חופש הביטוי בעשור האחרון, "זה לא הוגן", אמר דאווטאולו והבהיר כי טורקיה, "חזקה ונחושה מספיק כדי להתגבר על המצב הזה".

בעוד דאווטאולו צייץ בחשבון הטוויטר שלו, ראש הממשלה ארדואן תקף את הרשת החברתית בראיון לערוץ טלוויזיה טורקית. "טוויטר הוא מקור לצרות", אמר ארדואן בראיון שצוטט בעיתון הטורקי "דיילי רדיקל". "מתפרסמים שם שקרים גמורים". ראש הממשלה הוסיף כי הרשתות החברתיות הן "מקור לצרות בחברה".
טורקיה איסטנבול ארדואן טקסים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד