י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האומיקרון אלים פחות

הפרויקטור הפרופ' זרקא בתדרוך: נבחן לאפשר יותר נסיעות לחו"ל

פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא הבהיר בתדרוך מיוחד כי יעילות החיסון מול וריאנט הדלתא - פחתה וכי המידע אודות החיסון הרביעי לעת עתה "מוגבל בלבד" | בנוסף טען פרופ' זרקא כי הווריאנט הנוכחי אלים פחות מהדלתא | והצהיר: נבחן לאפשר יותר נסיעות לחו"ל בשבוע הבא

הפרויקטור הפרופ' זרקא בתדרוך: נבחן לאפשר יותר נסיעות לחו"ל
פרופ' סלמן זרקא צילום: דוד כהן, פלאש 90

בצל העלייה בתחלואה והצפי לעשרות אלפי מאומתים חדשים מדי יום, קיים היום (שני) פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא תדרוך עיתונאים בו הבהיר כי וריאנט האומיקרון אלים פחות מזן הדלתא, וכן כי יעילות החיסון פחתה מול הווריאנט החדש. 

מנגד הזהיר הפרויקטור, קצב ההדבקה עלול להוביל לפגיעה במשק ואף לסגירת בתי הספר. "אנחנו רוצים להגן על הילדים ולמנוע את ההדבקה שלהם, במיוחד כי אנחנו לא יודעים את ההשלכות ארוכות הטווח של האומיקרון".

זרקא סיפר כי משרד הבריאות בוחן כל העת את מצב התחלואה בעולם ובארץ, וחשף כי בשבוע הבא ייבחן לאפשר יותר נסיעה לחו"ל, כלומר, יתכן וחלק מהמדינות הקיימות כעת ברשימה האדומה, כגון ארה"ב בריטניה ומדינות נוספות, תוסרנה מהרשימה. 

זרקא שיתף כי החשש הוא ממצב בו ייאלצו חולים רבים להתאשפז בפרק זמן קצר, מה שיוביל לעומס כבד על מערכת הבריאות. פרויקטור הקורונה סיפר כי תקוותו כעת היא "שכמו שיש עלייה מהירה בתחלואה, תהיה ירידה דרסטית בעוד מספר שבועות". 

באשר להטלת הגבלות חדשות, טען, כי אין צורך בהגבלות שאינן סגר מכיוון שהן לא יורידו את התחלואה כאשר קצב ההדבקה של האומיקרון כ"כ גבוה. מדבריו עולה, כי זה או חיי שגרה ככל הניתן או סגר מלא "אני לא ממליץ על כך", אמר זרקא והוסיף כי אם נשמור על הכללים - נוכל להימנע חלילה מהגבלות כה משמעותיות. 

בנוסף, התייחס לחיסון הילדים ואמר כי מדובר בצעד חשוב מאחר ו-"אנחנו עוד לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של הלונג קוביד (תופעות לטווח ארוך) לאחר הידבקות באומיקרון.

בהמשך סיפר הפרופ' זרקא באשר לעומסים במערכי הבדיקות: "בוחנים את האפשרות שהלא מחוסנים - יבצעו בדיקת אנטיגן (בדיקה מהירה) במקום בדיקת PCR". 

קורונה סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד