ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חרדי תובע 100 אלף ש"ח מערוץ 10 • "חשפו זהותי; חושש מפגיעת קיצוניים"

חייל מהנח"ל החרדי תובע מערוץ 10 להשמיט קטעים מכתבה שפורסמה ולפצותו ב-100 אלף שקל • טוען: דרשתי שלא יצלמו, אך הם התעלמו • עו"ד שרון גושן: "חשיפתו גרמה נזק בלתי הפיך. מתגייסים חרדים מושמצים ומותקפים פיזית ברחובות" • ערוץ 10: "טשטשנו פני חיילים שנראו לא מרוצים"

חייל בנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי
חייל בנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי



חייל חרדי המשרת בגדוד 97 של הנח"ל החרדי תובע מערוץ 10 להשמיט מספר קטעים בהם הוא נצפה בכתבה "הצצה אל חייהם של לוחמי הנח"ל החרדי" ששודרה ביום שישי האחרון בערוץ 10 וניתנת לצפייה באתר נענע. כמו כן תובע החייל לפצותו בסכום של 100 אלף שקלים, בגין הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות.

"במהלך יום הצילומים, דרש מרשי מצוות הצילום, כפי שנראה בפירוש בכתבה, שלא לצלמו, אך למרות בקשתו הנחרצת שודרה הכתבה בפריים טיים, כשמרשי נצפה בכתבה עם טשטוש קל בפניו, וניתן לזהותו בנקל עם פאותיו הגדולות המתבדרות ברוח, ועם קולו בעל המבטא הכבד", כותב עו"ד שרון גושן, המייצג את החייל, במכתב התראה לפני נקיטת הליכים שנשלח לערוץ 10.

"למרבה הציניות והרשעות של הכתב, הצלם, וצוות ההפקה, בחרו כולם להתעלם במופגן מבקשתו, ולמרות שהם הבינו היטב כי חשיפה בכתבה מעין זו עלולה לפגוע בחיילים ו/או בבני משפחותיהם, הם בחרו לשדר את הכתבה, עם פרצופיהם של החיילים שביקשו שלא להתראיין ולהצטלם, בעוד החיילים ניתנים לזיהוי בנקל.

"למותר לציין כי מתגייסים חרדים לנח"ל החרדי מושמצים וחשופים לפגיעה בידי גורמים קיצוניים במיגזר החרדי. פסקי הלכה קובעים כי יש לגרש מבתי הכנסת ומבתי המדרש חיילים חרדיים, הם מותקפים פיזית ברחובות, ואינם מורשים לעלות בהזדמנויות שונות על קווי 'מהדרין', וחשופים לביקורת שלילית אשר פוגעת בהם אנושות בחברה בה הם חיים, דבר שמאלץ את חלקם הגדול להתגייס בצנעה.

"כך גם מרשי שסיפר לחבריו כי עזב את הישיבה בה למד, לטובת מעבר לישיבה אחרת, מפני שלא רצה שחבריו יגלו שהוא התגייס לצה"ל. גם בני משפחתו המורחבת וחברי הילדות שלו אינם יודעים כי התגייס לצה"ל, דבר שעשה בצנעה מחשש להתנכלויות של גורמים קיצוניים במגזר החרדי".

כתם ונזק בלתי הפיך.  עו"ד שרון גושןצילום: כתם ונזק בלתי הפיך. עו"ד שרון גושן
כתם ונזק בלתי הפיך. עו"ד שרון גושן


ערוץ 10: "החלטנו ביוזמתנו לטשטש את פניהם של החיילים"

עו"ד גושן מתריע, כי למעשה זהותו של החייל החרדי נחשפה, והעובדה שפניו - שניתנו לזיהוי בכתבה, וקולו שלא עוות כלל - הביאו לחשיפת זהותו, ומטילים בו כתם ונזק בלתי הפיך שלא יוכל להסירו מחבריו ומבני קהילתו החרדיים, ובעתיד, אף יפגע בו בשידוכים ובהקמת בית בישראל.

בשולי מכתב ההתראה כותב עו"ד גושן: "מצופה היה מערוץ תקשורת מוביל בישראל, שרק בשנת 2009 נדרש לסוגיה דומה, בעתירה שהוגשה נגד תוכניתו של אמנון לוי בערוץ 10, להכיר במידת הנדרשת של טשטוש פנים של מצולם". המדובר בכתבתו של העיתונאי אמנון לוי על שעסקה בתיעוד טרם חליצה בבית דין רבני.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "צוות 'שישי' הגיע לצלם את חיילי גדוד 97 של הנח"ל החרדי באישורו של דובר צה"ל יחד עם נציג מטעמו שמלווה מקרוב את צילומי הכתבה.

"במהלך עריכת הכתבה, מתוך כבוד לחיילים, החלטנו ביוזמתנו לטשטש את פניהם של החיילים שביקשו לא להתראיין ואף טשטשנו את פניהם של חיילים שנראו כמי שלא מרוצים מנכחותה של המצלמה".
חייל הנח''ל החרדי ערוץ 10 תביעה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד