י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעצרים באגודת השוחטים: הנפיקו תלושים פיקטיביים

בית משפט בת"א האריך מעצרו של מנהל 'אגודת השוחטים' עד יום ה' • החשד: גייס עובדים פיקטיביים והעלים הכנסות במיליוני שקלים • בין העצורים: בעל צ'יינג' בבני-ברק

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

פרשה מורכבת של שימוש במשכורות פיקטיביות ב'אגודת השוחטים יפו-תל אביב', בכדי להיטיב עם מקורבים ואחרים, נחשפה אתמול כשעשרות חוקרים של חטיבת החקירות ברשות המסים ביצעו חיפושים בבתי חשודים, בבתי עשרות מעורבים נוספים ובמשרדי האגודה.

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו של מנהל האגודה, החשוד בהעלמת הכנסות בסכום הנאמד במיליוני שקלים, עד ליום חמישי.

במסגרת פעילות מודיעינית שביצע משרד חקירות מס הכנסה מרכז, עלה חשד לכאורה, כי החשוד, בן 66 מבני ברק, הקים מערך גיוס של עובדים פיקטיביים בקרב המגזר החרדי, להם הונפקו תלושי שכר על פי דרישתם. בהתאם לחשד, בשנים 2004-2012 הוציא מנהל האגודה מאות שיקים על שם עובדים שלא עבדו כלל באגודה, אותם נהג להפקיד בחשבונותיו ובחשבונותיהם של קרובי משפחתו בהם הוא מיופה כח, תוך זיוף חתימותיהם של העובדים על גב השקים.

את תלושי השכר, בעבור אותם עובדים לכאורה, נהג החשוד להוציא בסכומים אשר אינם מגיעים לסף המס, כך שהמס בגינם לא דווח כלל לרשות המסים. על פי הודאת העובדים הפיקטיביים, אשר דווחו לכאורה כעובדי האגודה, הם לא עבדו כלל באגודה ו/או בתקופות בהן הוצאו על שמם תלושי שכר ולמותר לציין שלא קיבלו את הסכומים המופיעים בהם. התלושים הפיקטיביים, שימשו את העובדים לשם קבלת הטבות מרשויות שונות.

מבקשת המעצר עולה, כי חברי הנהלה ועובדים בכירים באגודה נהגו, על פי הודאתם, לקבל את משכורתם מהאגודה בהעברה בנקאית כאשר במקביל, קיבלו שיק נוסף, על שם עובד פיקטיבי, אותו הפקידו בחשבונם, בחשבונות קרובי משפחתם או פרטו בצ'נג'ים.

בשל החשדות, נפתחה אתמול חקירה גלויה. עשרות חוקרי רשות המסים ממשרדי חקירות מס הכנסה מרכז, ירושלים ותל אביב, פעלו באזור המרכז וביצעו חיפושים בבתי חשודים ומעורבים נוספים ובמשרדי האגודה, במהלכם נתפסו מסמכים רבים שיש להם קשר לחשדות הנחקרים. בנוסף, נתפסו מסמכים נוספים אצל רואה חשבון החברה.

במהלך היום יובאו לבית המשפט חשודים נוספים בפרשה.

בין החשודים: בעל צ'יינג' בבני-ברק, שנעצר בחשד כי פרט שקים בסכום של ארבעה מיליון שקל עבור האגודה. הוא חשוד בהלבנת הון. בעל הצ'יינג' שוחרר בערבות של למעלה ממיליון שקל ועיכוב יציאה מהארץ.
שוחטים רשות המיסים בית משפט מס הכנסה משכורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד