י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החיסון הרביעי

המחקר אליו נשואות עיני העולם מורחב גם לחיסון המתחרה

המחקר שמתנהל בימים אלה בביה"ח שיבא, אשר בוחן את השפעות החיסון הרביעי של פייזר - מתרחב היום ויבחן את השפעת החיסון גם של החברה המתחרה - מודרנה 

המחקר אליו נשואות עיני העולם מורחב גם לחיסון המתחרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המרכז הרפואי 'שיבא' בתל השומר מודיע היום (שני) כי הוא מרחיב את המחקר על החיסון הרביעי שמתקיים בימים אלה, גם לחיסוני מודרנה. המחקר שאחר תוצאותיו עוקבים ברחבי העולם במטרה ללמוד את השפעות החיסון הרביעי, חקר עד כה את השפעת החיסון תוצרת פייזר, אך כאמור החל מהיום יתווסף גם של מודרנה. 

פרופ' רגב-יוחאי מובילת המחקר מסרה: "מחקר זה ילמד אותנו על יעילות שילוב חיסונים כמנה רביעית והשפעתה על רמת ההגנה ויעילות המנה הרביעית נגד הקורונה בכלל וזן האומיקרון בפרט".

"בכוונתנו להשוות את תוצאות מתן המנה הרביעית של מודרנה עם קבוצת ביקורת שקיבלה רק את שלוש המנות הראשונות של פייזר", סיפרה הפרופ' יוחאי. 

כזכור, אמש פורסמו תוצאות המחקר הראשוניות משיבא, אודות בטיחותו של החיסון הרביעי של 'פייזר' מהן עולה כי מתוך 154 מחוסנים - בדומה לתגובה למנה השלישית - כ-80% דיווחו על תגובות מקומיות קלות. 

בנוסף להם, כ-45% דיווחו על תופעות סיסטמטיות, כולל חום (ב10%, שחלף תוך 24 שעות במירב המקרים) חולשה, כאבי שרירים וכאבי ראש.

"מנתונים אלו נראה בשלב זה כי פרופיל החיסון הרביעי בטוח כמו מנות החיסון הקודמות. בימים הבאים נדווח על ממצאים ראשוניים בנוגע לעליית הנוגדנים הראשונית והחיסוניות תוך שבוע ממתן החיסון", מסרה אמש הפרופ' יוחאי.

קורונה אומיקרון חיסון לקורונה חיסון רביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד