כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגיל 97

בד"ה: רב הקהילה הישיש מוויליאמסבורג הלך לעולמו

הגאון הצדיק רבי נחום צבי סג"ל הורביץ זצ"ל, רב קהילת שארית ישראל בוויליאמסבורג, הלך לעולמו בגיל 97. 'בחדרי חרדים' על מסכת חייו המופלאה

בד"ה: רב הקהילה הישיש מוויליאמסבורג הלך לעולמו
רבי נחום צבי סגל הורוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מניו יורק הגיעה היום (שני) הבשורה המרה על פטירתו בשיבה טובה, של ‏הרב הצדיק רבי נחום צבי סג"ל הורוביץ זצ"ל, רב קהילת 'שארית ישראל', שהתגורר בשכונת ויליאמסבורג והוא בן‏ 97.

‏הוא נולד בגליציה, לאביו הרב יעקב יצחק ‏הורביץ זצ"ל, שהיה הרב מריגליץ, משושלת בית ראפשיץ, ‏ולאמו, הרבנית חנה ע"ה, בתו של הרב חיים ‏יצחק ירוחם זצ"ל, שהיה רב של אלטשטאדט בוינה בירת אוסטריה.

‏במהלך הבריחה מאימת הנאצים תוך כדי השואה, עשתה המשפחה את דרכה דרך ‏צרפת, שם נפטר אביו, שנתיים לאחר ‏המלחמה העבירו את ארונו לארץ הקודש.

עם האדמו"ר מבאבוב

ארבעת ‏אחיו הגיעו יחד עמו לארה"ב, כאשר רבי נחום ‏היה נער צעיר בן 15, והוא נרשם לישיבת 'תורה ודעת', שם היה לתלמיד ‏אהוב וחביב על רבני הישיבה.

הוא ‏נשא לו לאישה את בתו של האדמו"ר מברדיובר, הגה"צ רבי ‏יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ"ל, נצר לשושלת בית צאנז, ויחד עם ‏אחיו הנהיג את בית הכנסת 'שארית ישראל' ‏בוויליאמסבורג. בעקבות המעבר של אחיו הגדול ‏למונסי בשנות ה-70, הוא קיבל לידיו את הנהגת בית הכנסת, עד לאחרונה.

‏במשך כל חייו הוא נודע כתלמיד חכם גדול, והיה מספר ‏סיפורים מפעימים על גדולי הדור. הוא מסוגל היה ‏לשבת שעות על גבי שעות וללמוד תורה, ולספר סיפורי צדיקים שרבים מהם היו אבותיו.

קשר מיוחד היה לו עם חצר סאטמר והיה משתתף תדיר בשמחות בחצר החסידות, כמו כן היה מחותנו של האדמו"ר מבאבוב, שנכדתו נשואה לנכדו המנוח זצ"ל.

הוא השאיר אחריו בנים, חתנים ונכדים ,‏שהם רבנים ותלמידי חכמים.

מסע הלוויה נערך היום בשעות הבוקר מבית מדרשו בויליאסבורג בהשתתפות אלפי מלווים ובראשם אדמו"רים ורבנים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ויליאמסבורג הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד