ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דוד אמסלם VS מיקי לוי

עימות סוער במליאה: "שוטה, עבד נרצע, סמרטוט"

אחרי שגינה אמירות קשות שלו כלפי שופט בית המשפט העליון בנאום חרגי שביקש לשאת במליאת הכנסת, ח"כ דוד אמסלם לא נשאר חייב ועלה למתקפה האופיינית לו כלפי יו"ר הכנסת מיקי לוי והטיח בו מהלומות מילוליות קשות • צפו בדברי השניים זה על זה

עימות סוער במליאה: "שוטה, עבד נרצע, סמרטוט"
חבר הכנסת דודי אמסלם במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מהומה במליאה הכנסת בעקבות התבטאות של חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' בשבוע שעבר במליאת הכנסת, נגד שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ. אמסלם אמר באותו נאום מעל בימת הכנסת כי מינץ שתה לשוכרה קודם פסק דין שנתן. הערב (שני) גינה יו"ר הכנסת מיקי לוי, איש 'יש עתיד', את דברי אמסלם שלא נשאר חייב ועלה למתקפה נגדית.

בנאום שנשא בשבוע שעבר תקף חבר הכנסת אמסלם את שופט העליון דוד מינץ, שדחה עתירה שהגיש אמסלם לבג"ץ. "אם הוא לא שתה איזה בקבוק ויסקי לפני שכתב (את ההחלטה א"ק), אל תקראו לי דודי". כך אמסלם.

דבריו של אמסלם עוררו כבר בשבוע סערה, כאשר נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות תקפה את אמסלם ופרסמה הודעה לשופטים, לפיה: "אנו עדים להשתלחויות בוטות כלפי שופטים בעקבות החלטות שיפוטיות שניתנות על ידם. השתלחויות אלה מכוונות לגופם של שופטים באופן אישי ודבר אין להן עם ביקורת עניינית ולגיטימית המכוונת לגופם של דברים", כך במייל ששיגרה לשופטים.

היום (שני) עלה הנושא שוב במליאת הכנסת וגרר עימות חריף וחריג בין יושב ראש הכנסת, לחבר הכנסת דוד אמסלם, בדברים שאמר תוך כדי הצבעות אמר היו"ר מיקי לוי: "אני רוצה לגנות בכל לשון את הדברים הקשים והמקוממים שבחר ח"כ אמסלם לומר בשבוע שעבר כנגד שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, שישב בהרכב שדחה את עתירתו".

לדברי היו"ר לוי: "אלו דברים פסולים ומוטעים שנאמרו בשפה שאינה מכבדת את הכנסת ואינה מכבדת את הדובר. רשויות השלטון חייבות בראש ובראשונה בכבוד האחת כלפי השנייה. ביקורת ומחלוקות - כן, גידופים פרועים בשפה ירודה – לא".

בדבריו חיזק לוי את שופטי בית המשפט, "חשוב לי לומר באופן ברור מעל בימה זו, שאמירתו של ח"כ אמסלם היא עמדתו הפרטית ואינה משקפת את עמדתה של הכנסת כרשות מחוקקת או כל שכן חלילה את עמדתי שלי כיו"ר הכנסת. אני מתנצל כיו"ר הכנסת בפני שופטי בית המשפט העליון".

אמסלם לא נשאר חייב ועלה להגיב בשורה של עלבונות אישיים כלפי היו"ר מיקי לוי, תוך שהוא מכנה אותו "שוטה, עבד נרצה, סמרטוט" ועוד. לדברי אמסלם, "כשליברמן והנדל ויוליה מלינובסקי הציעו לפטר את הרבנים הראשיים, השפילו את הרב הראשי והראשון לציון עד עפר, אבל אז שתקת, המעמד שלהם לא יותר מכל השופטים", תהה אמסלם, שהטיח ביו"ר "‬אתה שוטה הכפר שלהם, אתם העבד נרצע של לפיד, הוא עושה עליך סיבוב".

דוד אמסלם מיקי לוי עימותים בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד