י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הספר שנגנז בגלל החרדים

נתניהו במו"מ עם ידיעות על הוצאת ספר חדש; יעתיק מעמית סגל?

ראש הממשלה לשעבר עמל בימים אלו על הוצאת ספר חדש בו יביא פרקים מחייו. לפי הפרסום, נתניהו קיבל בעבר מענק כספי מ'ידיעות' עבור הוצאת ספר שבסוף נגנז וכעת מנהלים הצדדים מו"מ על ספר חדש. עוד דווח כי נתניהו שוקל להוציא בהוצאה עצמית בהשראת עמית סגל

נתניהו במו"מ עם ידיעות על הוצאת ספר חדש; יעתיק מעמית סגל?
בנימין נתניהו צילום: Michal Fattal/Flash90

ברקע המתיחות רבת השנים בין ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו ל'ידיעות אחרונות' והמו"ל נוני מוזס, מתפרסם הערב (שני) כי ראש הממשלה לשעבר נמצא במו"מ מול 'ידיעות אחרונות' על הוצאת ספר אוטוביוגרפי חדש. לפי הדיווח, נתניהו קיבל בעבר מהוצאת ידיעות מענק שמוערך ב-140 אלף שקלים דמי מקדמה לספר שבסוף נגנז.

לפי הפרסום של גידי וייץ ב'הארץ', בעשור הראשון של המילניום, בהיותו שר האוצר בממשלתו של אריאל שרון, ובהמשך ראש האופוזיציה, עמל נתניהו על ספר נוסף, נפיץ מבחינה פוליטית, שהיה אמור להתפרסם בהוצאת ידיעות.

מנכ"ל ידיעות ספרים, דובי איכנולד שהעיד כי ישב במשך שעות עם נתניהו על הספר, בתקופה בה כיהן כשר אוצר, אמר כי "בסוף הוחלט לא להוציא אותו. הספר הוקפא בגלל שהוא התמנה לראש ממשלה".

הספר, שלפי הפרסום עסק במדיניות הכלכלית התקיפה בה נקט נתניהו כשר אוצר, לא יצא לפי איכנולד כי "ב-2009 כרת נתניהו, שהחרדים היו בין הנפגעים העיקריים ממדיניותו הכלכלית, ברית עם המפלגות החרדיות".

כעת לפי הפרסום נתניהו שוקל את האפשרויות העומדות הפנים: האם להוציא את הספר עליו הוא עמל בימים אלה, בהוצאת ידיעות, או אולי, כך נטען, נתניהו שוקל להעתיק את השיטה של הפרשן עמית סגל ולשווק את הספר בהוצאה עצמית. במקרה כזה יצטרך נתניהו להשיב לידיעות ספרים את המענק שקיבל בעבר.

איכנולד סירב להגיב לדברים. מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה.

בנימין נתניהו ידיעות אחרונות אוטוביוגרפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד