י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוך שעות

הפרלמנט של דרום אפריקה שוב עולה באש

להבות אש עלו מבניין הפרלמנט הדרום אפריקני בבירה קייפטאון, פעמיים בתוך יממה. שעות לאחר שדווח לאזרחים כי האש בשליטה וכובתה היא שבה לבעור. המצלמות לא פעלו באותה העת וגם הפרלמנט היה ריק בעקבות חופשת החגים הלועזיים | חשוד נעצר ויובא מחר בפני שופט

הפרלמנט של דרום אפריקה שוב עולה באש
הפרלמנט של דרום אפריקה צילום: צילום מסך

שריפה משמעותית שהשתוללה במשך שעות בחלק מבניין הפרלמנט של דרום אפריקה בבירה קייפטאון, כובתה ושבה לבעור מחדש וזאת שעות לאחר שנאמר שהיא בשליטה.

על פי דיווחים מקומיים, להבות ענק נראו עולות מגג הבניין, וכבאים רבים נאבקו כדי לכבות את השריפה. השריפה פרצה לראשונה אתמול (ראשון), והרסה לחלוטין את החדר התחתון המשמש כחדר אסיפות.

המשטרה עצרה חשוד שיופיע מחר (שלישי) בבית המשפט באשמת הצתה, פריצה לבית וגניבה. "החלל מתחת ליריעות הגג של האסיפה הלאומית בוער", אמרו גורמים בעירייה.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוסה, כינה את השריפה "אירוע נורא והרסני". לדבריו, מערכת הספרינקלרים בבניין לא פעלה כראוי, ושיבח את הכבאים על שהגיבו לשריפה תוך דקות.

הפרלמנט אינו פעיל כעת בגלל החגים הלועזיים, ואיש לא נפגע. שרה בממשלה, פטרישיה דה ליל, אמרה שהאש כילתה לחלוטין את חדר האספה הלאומית וכי המצלמות לא היו פעילות בזמן שהשריפה פרצה.

אזורים אחרים במתחם הפרלמנטרי - שחלקים ממנו מתוארכים לשנת 1884 - ניזוקו אף הם קשות. השרה דה ליל אמרה שעדיין חם מכדי שאנשים יוכלו להיכנס לבניין כדי לבדוק את היקף הנזק, אך נעשה שימוש ברחפן כדי להעריך את הנזק לבניין עד שהטמפרטורות יתקררו.

הבניין הוא ביתם של אלפי אוצרות, כולל ספרים היסטוריים, תצלומים ויצירות אמנות חשובות. ה-BBC מדווח, כי קיים חשש מיוחד ששטיח יקר שאורכו 120 מטר, ומתעד את ההיסטוריה של דרום אפריקה, עלול להיפגע או להיהרס.

דרום אפריקה שריפה פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד