כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאות אלפי שקלים על חשבוננו

בצעד חריג: אבטחה פרטית למנסור עבאס

הכנסת אישרה לשכור שרותיה של חברת אבטחה פרטית עבור יו"ר רע"מ עבאס בגלל מורכבות בשימוש בשירותיהם של מאבטחים יהודים. הכנסת בתגובה: הפרקטיקה קיימת במקרים בהם היא נמצאת עדיפה

בצעד חריג: אבטחה פרטית למנסור עבאס
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

הכנסת שכרה עבור ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, אבטחה צמודה מחברה פרטית בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה, מהלך שאושר באופן מיוחד בגלל מורכבת האבטחה של ח"כ ערבי ביישוב ערבי.

לפי הפרסום הערב (שני) של מיכאל שמש ב'כאן 11', המהלך היקר יצא לפועל בגלל "מורכבות האבטחה", בשל כך החליטו במשמר הכנסת שמאבטחי המשמר מ"כוח עוז" לא יאבטחו את יו"ר מפלגת רע"מ.

בין הקשיים שעלו היה החשש מפעילות של מאבטחי הכנסת ביישוב הערבי-דרוזי מראר, בו מתגורר עבאס. המאבטחים שנבחרו לאבטחו הם דרוזים.

מהכנסת נמסר בתגובה: "ככלל, אין הכנסת משתפת בשיקוליה המקצועיים בנושאים הקשורים לאבטחת חברי הכנסת. עם זאת, ציינו כי הפרקטיקה של שימוש בכוחות אבטחה פרטיים, בכפוף להנחיית מדור המאוימים של משטרת ישראל, הנה קיימת במקרים בהם היא נמצאת עדיפה".

"לאורך החודשים האחרונים קיבלתי הודעות וטלפונים באמצע הלילה עם איומים. יש עליית מדרגה אחרי שח"כ בן גביר עמד ונאם מול אלפי אנשים וקרא לי 'מחבל'". כך סיפר מנסור עבאס בראיון לאולפן ynet, לפני מספר שבועות, בעקבות איומים שקיבל על רקע העובדה שהוא ומפלגתו חלק מממשלת בנט-לפיד. דבר שהוביל את קצין הכנסת להורות להצמיד לו מאבטח.

"זו לא פעם ראשונה שמבקשים להצמיד אליי שומרים או מאבטחים, והפעם אני נעניתי לאחר שראיתי שיש עליית מדרגה ברמת ההסתה", הוסיף עבאס. "חשבתי שמן הראוי לקחת צעד אחראי ולא לסכן לא את עצמי או את המרקם שאנחנו מנסים לקדם או לבנות כאן בארץ".

מנסור עבאס חברת אבטחה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד