כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על סמך מחקר

המומחית מעריכה: הקורונה תעלם בעוד חודשיים

על סמך מחקר שנערך בדנמרק, האפידמיולוגית הראשית במדינה מעריכה כי האומיקרון יביא לקץ מגפת הקורונה בעולם וכי הדבר יארך חודשיים ימים עד לסיומו

המומחית מעריכה: הקורונה תעלם בעוד חודשיים
חיטוי רחובות מפני הקורונה צילום: פלאש 90

ראש מערכת הבריאות של דנמרק, טיירה גרוב קראוזה, טוענת כי וריאנט האומיקרון יביא לסיומה של המגיפה, "נחזיר לנו את החיים הרגילים שלנו בעוד חודשיים", אמרה.

בשיחה עם ערוץ הטלוויזיה הדנית TV 2, אמרה האפידמיולוגית הראשית במכון הממלכתי של דנמרק, כי מחקר חדש של המכון מצא שהסיכון לאשפוז מאומיקרון עומד על חצי מזה שנשקף מפני וריאנט הדלתא. לדבריה, התוצאות הללו נותנות תקווה לרשויות הדניות שמגפת הקורונה בדנמרק עשויה להסתיים בעוד חודשיים.

"אני חושבת שזה יהיה בחודשיים הקרובים, ואז אני מקווה שהזיהום יתחיל להתפוגג ונחזיר את חיינו הרגילים", אמרה היום (שני). למרות החששות המוקדמות שאומיקרון עשויה להאריך את המגיפה בשל רמת הזיהום המוגברת שלה, גב' קראוזה אמרה שזה למעשה יכול להוות את סוף המגיפה.

לפי המחקר: "אומיקרון כאן כדי להישאר, והיא תספק התפשטות מסיבית של זיהום בחודש הקרוב. כשזה נגמר, אנחנו במקום טוב יותר ממה שהיינו קודם" אמרה.

אך בעוד שמספרי ההידבקות במדינות עם הגרסה מזנקות, המומחית אמרה שהאומיקרון הזיהומי ביותר, נראה קל יותר מגרסת הדלתא, ולכן יותר אנשים יידבקו אל ללא תסמינים רציניים. כתוצאה מכך, היא אמרה, זה יספק רמה טובה של חסינות באוכלוסייה.

עם זאת, היא הדגישה כי יש עדיין עבודה לעשות כדי לנצח את המגיפה בחודשים הקרובים. "אומיקרון יגיע לשיא בסוף ינואר, ובפברואר נראה ירידה בלחץ המקרים וירידה בלחץ של מערכת הבריאות", אמרה. "אבל אנחנו צריכים להתאמץ בינואר, כי יהיה קשה לעבור".

אומיקרון דנמרק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד