כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פרסום ראשון

מועצת הרבנות מגבה את הראשל"צ: "חובתו של דיין להביע דעתו"

מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום לדון ברפורמות שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, במהלך הכינוס דנו חברי המועצת בסוגיית קריאתו של השופט אורי שוהם לשקול את הדחתו של הראשל"צ מתפקידו. הרבנים חתמו על מכתב תמיכה ברב הראשי והבהירה כי חובתו להביע דעה

מועצת הרבנות מגבה את הראשל"צ: "חובתו של דיין להביע דעתו"
מועצת הרבנות הראשית צילום: באדיבות המצלם

מועצת הרבנות הראשית שהתכנסה היום (שני) לדון ברפורמות ההרסניות שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, במהלכו קיבלו החלטה גם נגד החלטת נציב תלונות הציבור, השופט בדימוס אורי שוהם, נגד הראשון לציון הגר"י יוסף שקבע כי יש לנזוף ולשקול להדיח את הרב בעקבות התבטאויותיו נגד מתווה הכשרות, אותם הוא פירש כ'התבטאות פוליטית'.

על פי נוסח ההחלטה המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, נכתב: "מועצת הרבנות הראשית מוחה בתוקף כנגד החלטת נציב תלונות השופטים להגדיר את כינוס רבני ישראל שהתקיים במסגרת ישיבת מועצת הרבנות הראשית 'כינוס פוליטי' ומודיעה כי היא מחזקת את מרן הראשון לציון שליט"א על עמידתו התקיפה על חומות הכשרות״.

כינוס מועצת הרבנות הראשית היום.

״כמו כן היא מודיעה כי חובתו של רב ודיין להביע את דעתו ההלכתית בכל עניין הלכתי״, נכתב בהחלטת המועצה עליה חתמו חברי מועצת הרבנות הראשית, בכך למעשה הם מתעלמים מהחלטתו של הנציב שוהם נגד הרב יוסף בשבתו כדיין בית הדין.

כזכור, מוקדם יותר היום חשף 'בחדרי חרדים' כי בכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, השתתף בכינוס המועצה ובסיומה חתם לראשונה על מכתב של המועצה נגד רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, לפיה המתווה מפלג את העם היהודי.

מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק יוסף אורי שוהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד