ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לא מתאוששים • תלמידי טשרנוביל סובלים מסיוטים

לאחר פטירת הבחור משה שרף על מיטתו בישיבת טשרנוביל, סובלים תלמידי הישיבה מסיוטים ומתקשים לישון בלילות • את ליל השבת האחרון עשו בשירה ובריקודים

משה שארף. צילום: ארכיון
משה שארף. צילום: ארכיון

מה עושים לנוכח האסון שפקד את ישיבת טשרנוביל, עם פטירת אחד מבחירי תלמידיה משה שארף ז"ל? מודעה שנתלתה בערב השבת האחרונה, מבקשת מהתלמידים "להתחזק בתפילה ובכוונותיה, בעקבות הטרגדיה".

אך מאז אירע האסון, מתקשים תלמידי הישיבה לישון בלילות.

משה שרף ז"ל נמצא מוטל על יצועו ללא רוח חיים ביום חמישי לפני הצהריים, בבוקר יום חתונת אחיו הבכור - והתלמידים שרויים מאז בפאניקה ובחרדה.

את ליל שישי האחרון, הלילה שלאחר הטראומה, הם ניצלו כדי ללמוד עד אשמורת הבוקר. הם פשוט חששו לשלומם, כאילו רוח בלהות מרחפת בלילות באגף הפנימיה. רק בשעות היום, הצליחו לתפוס תנומה קלה.


עוד בנושא:

אך בליל שבת חזרה התופעה, כאשר הבחורים המסוייטים העדיפו להיוותר ערים וחששו לפרוש לשינה.

במקום זאת עסקו בריקודים ובמחולות. כל ליל השבת נפתחו מעגלים, שלוו בשירה אדירה של מאות התלמידים. רק בשבת בצהריים, חזרו התלמידים היגעים ליצועיהם.

בתוך כך השתתף הבדחן נפתלי פוקס, הנמנה עם חסידי טשרנוביל, בקידוש שנערך בבית המדרש של חסידי שטפינשט ברחוב מהרש"ל בבני ברק: "חמשה חתנים נזרקו מישיבתנו הקדושה בעת האחרונה, בגלל שהתארסו בניגוד לתקנת הישיבה הקובעת כי לתלמידי שיעור ב' אין להתארס לפני חג השבועות. אבל מי יוכל לשפות על הצער הרב שהסב הדבר לחתנים, לבני משפחותיהם משני הצדדים? הטרגדיה שפקדה את הישיבה, מעוררת אותנו לחשבון נפש גם במישור הזה", אמר פוקס והפעם התכוון ברצינות ולא בציניות.
טשרנוביל פטירה בחורים סיוט חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד