י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נקמת השהידים"

איראן מאיימת בנקמה על הרג סולימאני אם טראמפ לא יועמד לדין

נשיא איראן, אברהים ראיסי, נשבע לנקום על חיסולו של קאסם סולימאני ב-2020, אלא אם כן נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יועמד למשפט

איראן מאיימת בנקמה על הרג סולימאני אם טראמפ לא יועמד לדין
קאסם סולימאני ושאר המחוסלים צילום: רשתות חברתיות ערביות

"אם טראמפ ושר החוץ לשעבר מייק פומפאו לא יישפטו בבית משפט הוגן על המעשה הפלילי של התנקשות בגנרל סולימאני, המוסלמים יקחו את נקמת השהידים שלנו", אמר נשיא איראן איברהים ראיסי, בנאום לאומה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי גם נשבע לנקום בנאום ב-1 בינואר, ואמר: "טראמפ ואחרים כמוהו יישכחו ויאבדו בפח האשפה של ההיסטוריה, כמובן לאחר שישלמו על הפשעים שלהם בעולם".

איראן מנהלת מגעים עקיפים עם ארה"ב להחזרת הסכם הגרעין משנת 2015 שנטש הנשיא לשעבר טראמפ ב-2018. המבקרים טוענים כי החזרת ההגבלות על תוכנית הגרעין של טהראן אינה מספיקה והסנקציות צריכות להימשך עד שהיא תהיה מוכנה להגביל את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה ולשנות המדיניות האזורית שלה. קאסם סולימאני, היה מפעיל הצבא והמודיעין הבכיר של איראן מחוץ לגבולותיה, היה אחראי על תמיכה וארגון כוחות שכללו את חיזבאללה מלבנון, וקבוצות מיליציות שיעיות בעיראק שתקפו שוב ושוב את כוחות ארה"ב. הוא חוסל מפגיעת מל"ט אמריקאי בנמל התעופה בבגדד בינואר 2020 על ידי ארה"ב.

אברהים ראיסי קאסם סולימאני דונלד טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד