ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

המועמד החילוני מבטיח: "אדאג לחרדים ולא לקיצוניים"

לקראת הבחירות המקומיות בבית שמש, פונה המועמד החילוני לראשות העיר אלי כהן לציבור החרדי: "מדיניות הכניעה לקיצוניים של אבוטבול פגעה בעיקר בציבור החרדי" • ראיון

אלי כהן. צילום: בחדרי חרדים
אלי כהן. צילום: בחדרי חרדים



הבחירות המוניציפאליות קרבות, והזירה מתחילה להתחמם. אחד המאבקים המעניינים הצפויים לציבור החרדי הוא בעיר בית שמש. תמונת המצב הנוכחית, כפי שעלתה במערכת הבחירות הארצית, מראה על מצב של כמעט שוויון מלא בין תושבי החרדים בעיר לבין אלו החילונים.

ההתמודדות הופכת למרתקת עוד יותר בשל העובדה שחלק מהציבור החרדי מועניין במועמד חילוני, לטענת חלק מהתושבים, מועמד כזה יוכל לגלות הבנה ותמיכה בצרכיו של הציבור החרדי - יותר ממועמד חרדי.

בבית שמש הכל פתוח: על פי הסקרים, המועמד שייצור תחרות של ממש כנגד ראש העיר המכהן הוא אלי כהן, סמנכ"ל בחברת מקורות, ובעבר מנכ"ל העליה והקליטה בסוכנות היהודית. מקורביו של כהן אומרים כי הוא כבר יצר יחסי אמון וכבוד עם המגזר החרדי והוא מכוון למטרה אחת - כס ראשות העיר.

כהן בא מתוך גישה אוהדת כלפי המגזר החרדי, ואת הביקורת הוא מפנה דווקא כלפי ראש העיר, משה אבוטבול, על כך שהוא נכנע לקיצוניים. הוא עצמו מתכוון לדאוג לתושביה החרדים של העיר, גם אלה שאינם משתייכים לחוגי הקנאים.

סקרים שהתפרסמו לאחרונה בעיתונות המקומית בבית שמש מראים שדווקא אנשי ש"ס, גרעין התמיכה הקשה ביותר של משה אבוטבול, מאוכזבים מתפקודו במהלך הקדנציה האחרונה, בעוד אנשי אגודת ישראל ודגל התורה הראו שביעות רצון רבה יותר.

ככל שמסתכלים על המציאות העכשווית, כל האפשרויות פתוחות.

"נכנע לקיצונים". משה אבוטבולצילום: "נכנע לקיצונים". משה אבוטבול
"נכנע לקיצונים". משה אבוטבול


"מהחרדים אני שומע הכי הרבה ביקורת על ראש העיר"

"אסור שכמה קיצוניים יהרסו את המרקם העדין והאיכותי בעיר, במשך שנים רבות החרדים והחילונים גרו בעיר ביחסי שכנות מעולים", אומר אלי כהן בראיון עם 'בחדרי חרדים'. "רוב האוכלוסיה בעיר היא מסורתית, וראתה בעין יפה את התפתחות העיר עם קהילות חרדיות וקהילות העולים החדשים מארצות הברית, מחבר העמים ומאתיופיה.

"במהלך הקדנציה הנוכחית של ראש העיר, קרו דברים שפגעו בכלל האוכלוסיה. גורמים קיצוניים התסיסו את האווירה והרסו כל אפשרות לשיתוף פעולה. ראש העיר ניסה לרצות את הקיצוניים, וכך הוא הזניח את רוב הציבור. אני מגיע לחוגי בית רבים, כולל עם התושבים החרדיים, ודווקא מהם אני שומע את הביקורת הגדולה ביותר".

• האם אתה יכול להיות ראש עיר בה המגזר החרדי הוא כמעט מחצית מהתושבים?

"לא רק שזה אפשרי, אלא זה אפילו אינטרס ברור של הציבור החרדי. אלה דברים שאני שומע כל הזמן בפגישות שאני מקיים עם אנשי ציבורי חרדיים ובחוגי בית. כראש עיר אני אתן לכל תושב את השירות אותו הוא צריך, החילוני רוצה אולם תרבות והחרדי רוצה בית כנסת. שניהם לגיטימיים וחשובים. אני אתן לחרדים את כל מה שהם צריכים, רק בשונה מראש העיר הנוכחי, אתן לא את מה שדורשים וזועקים הקיצוניים אלא את מה שבאמת זקוקים לו".

• האם אתה טוב יותר לחרדים מאשר המועמד החרדי?

"למה לי לדבר בשם הציבור החרדי, פשוט אצטט את הדברים שאני שומע שוב ושוב בכל המפגשים שלי. אנשים חרדים מתלוננים בפני על הטיפול הכושל בתשתיות בשכונות, ועל בעיות רווחה. הכניעה לקיצוניים, כפי שאבוטבול נהג כמדיניות, פוגעת קודם כל דווקא בחרדים עצמם. מי שנפגע מהתנהלות הסיקריקים אלו לא תושבי בית שמש, אשר רובם כמעט לא נכנסים לשכונות החרדיות, אלא התושבים החרדים. הם נאלצים לחיות בסוג של אנרכיה בה מי ששורף את הפח הוא זה שלוקח את הקופה.

"המדיניות שאני מתכווין לקדם היא אכיפת סדר במרחבים הציבוריים, והתנהלות עניינית והוגנת כלפי כל הקהילות בעיר. אינני מתכווין ליצור העדפה לאוכלוסיה זו או אחרת, אלא ליצור שוויון הוגן ושקוף כלפי כולם".

• יש לך תמיכה בתוך הציבור החרדי?

"לא מעט. במהלך מסע הבחירות וחוגי הבית השכונות החרדיות משולבות בהחלט בלוח הזמנים שלי. פתחנו מטה בחירות ברמה א', והתמיכה המתקבלת משם היא חמה מאד. אנשים מבינים את המקום ממנו אני בה ואת הרעיון והאווירה שאני מביא. אני לא רוצה סכסוכים ובטח שלא הכפשות, אני רוצה הגינות והתנהלות מסודרת עם כולם. מי שצועק ומפגין לא יקבל יותר ממה שמגיע לו, כל אחד יקבל כפי הצורך האובייקטיבי".
בית שמש אלי כהן חרדים אבוטבול בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד