כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שנת מאסר לאדם שהנפיק תעודות כשרות

בבית משפט השלום ברחובות גזר 12 חודשי מאסר על מנשה בלקר הורשע בעבירות של סיוע להונאה בכשרות, לאחר שהנפיק תעודות לארבעה בתי עסק בעיר רחובות

שנת מאסר לאדם שהנפיק תעודות כשרות

השופטת לבנה צבר גזרה היום (ה) בבית משפט השלום ברחובות 12 חודשי מאסר על מנשה בלקר שהורשע בעבירות של סיוע להונאה בכשרות, זאת לאחר שהנפיק תעודות לארבעה בתי עסק בעיר רחובות, אשר בחרו שלא לקבל תעודות כשרות מהרבנות הראשית.

מהתעודות אותן הנפיק בלקר עולה שהעסק מפוקח, וכי המוצרים הנמכרים בו כשרים. הוא גם נהג לחדש לבתי העסק את התעודות אחת למספר חודשים, בדרך כלל כל שלושה חודשים.

בהכרעת הדין קבעה השופטת שבהנפקת התעודות היה משום עבירה על החוק, בשל כך שיש בתעודות כאלה כדי להטעות את הציבור ולגרום לו לחשוב שמדובר בתעודות כשרות שניתנו על ידי מי שמוסמך ליתן אותן.

על פי דבריה, "די בפוטנציאל ההטעיה כדי שתתגבש העבירה ולכן והגם שלא נטען ולא הוכח שסועד כזה או אחר אכן טעה בפועל בשל אותה תעודה שהנפיק הנאשם, הורשע הנאשם".

אין זו הפעם הראשונה שבלקר מנפיק תעודות דוגמת התעודות שהנפיק לעסקים שבכתב האישום, שכן בעברו הורשע ונשפט על עבירות של זיוף מסמך, לאחר זייף תעודות ואישורים שנחזים להיות תעודות כשרות שיש בהם כדי להטעות את הציבור ומסר אותן לשלושה בעלי עסקים שונים.

במהלך הדיון אמרה השופטת: "העובדה שהנאשם המשיך לבצע בדיוק את אותן עבירות חרף ההרשעה, מטה כמובן את הכף לחומרה ומלמדת על דפוס התנהגות קבוע של הנאשם שהעמדה לדין וענישה אינן מרתיעות אותו ולא כל שכן גם עונש של מאסר על תנאי בן 7 חודשים שהושת עליו, אין בו כדי להרתיע אותו או כדי לגרום לו לחדול ממעשיו".

בהחלטתה גזרה על בלקר 12 חודשי מאסר: 3 חודשים על העבירות האחרונות שביצע ו-9 חודשים שהיו עונש על תנאי בהרשעתו הקודמת, ובמקרה זה החליטה השופטת להפעיל את העונש נגדו.

עוד קבעה השופטת, כי גם הפעם יושת עליו 9 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים. עורך דינו של בלקר, רוזה אהרון ביקש מהשופטת לעכב את ביצוע גזר הדין למשך 45 יום, שכן בכוונתו לערער על ההחלטה.
תעודות כשרות רחובות בית משפט הונאה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד