ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בחזרה אל הטבע

בעומק 8 מטרים: המתנדבים חילצו את העוף הדורס מבור המים • צפו

עקב עיטי פצוע חולץ על ידי מתנדבי יהודה ושמרון מבור מים בעומק של 8 מטרים, זאת לאחר שנכנס לשם בכדי לצוד ונפצע, לאחר התאוששות הם שחררו אותו לטבע • צפו

בעומק 8 מטרים: המתנדבים חילצו את העוף הדורס מבור המים • צפו
העוף הדורס שחולץ מהבור צילום: דוברות השומר יו''ש

עוף טורף נכנס לצוד יונים בבור מים ריק סמוך לטנא עומרים ולא הצליח לצאת בעקבות פציעה. מתנדבי השומר יו"ש ירדו עם סולמות לבור העמוק, חילצו את העקב, ולאחר שהתאושש שחררו אותו חזרה לטבע.

ביום חמישי האחרון זיהו המתנדבים עקב עיטי, עוף טורף המצוי בישראל, כאשר הוא נמצא בבור מים עתיק סמוך לחוות אברהם שליד טנא עומרים בדרום הר חברון, בעומק 8 מטרים, כשהוא פצוע ואינו יכול לעזוב את המקום. העקב ככל הנראה הגיע אל הבור, שריק ממים, על מנת לצוד יונים המקננות בו ונפצע בצורה שלא אפשרה לו לעוף החוצה לאחר מכן.

המתנדבים שירדו אל הבור בסולמות, חילצו את העוף הטורף, "אירחו" אותו במהלך השבת, סייעו לו להתאושש מהפציעה ושחררו אותו בזהירות לחופשי אל חיק הטבע.

שחרור העוף הדורס אל הטבע. צילום: דוברות השומר יו''ש.

יואב עציון רכז שטח בשומר יו"ש סיפר כי "בחמישי הלכתי לעבר הבור לבדוק אם התמלא בעקבות הגשמים וראיתי בפנים עוף דורס, זיהיתי אותו כעקב עיטי צעיר. ידעתי שהבור משמש עבור מספר דורסים כתחנה לאכילת יונים. מלמעלה הוא היה נראה בריא ושלם אבל בשישי שמתי פעמי חזרה לבור לראות מה התפתח וראיתי אותו באותה התנוחה, הבנתי שמשהו אינו כשורה".

"הבאנו רצועה וסולם וחילצנו אותו לאחר מספר ניסיונות מתוך מי הבור. הוא היה אצלנו במהלך כל סוף השבוע ובראשון ראינו שהוא התחזק ונראה טוב יותר אז שילחנו אותו לחופשי.

עוף דורס חילוץ שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד