כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפלת המטוס האוקראיני

בית משפט בקנדה: על איראן לשלם 107 מיליון דולר פיצויים

בית משפט בקנדה פסק פיצויים בסך 107 מיליון דולר למשפחותיהם של שישה הרוגים מהפלת המטוס האוקראיני על ידי איראן. בית המשפט קבע כי האירוע שהתרחש ב-2020, היה מכוון

בית משפט בקנדה: על איראן לשלם 107 מיליון דולר פיצויים
בסיס טילים חדש במפרץ הפרסי צילום: משמרות המהפכה האיראנית

בית משפט קנדי, שהגיע למסקנה במאי האחרון כי הפלת מטוס נוסעים אוקראיני על ידי איראן בשנת 2020 הייתה מכוונת, קבע פיצוי של 107 מיליון דולר קנדי ​​(84 מיליון דולר אמריקאי) למשפחותיהם של שישה אנשים שנהרגו באסון.

משמרות המהפכה של איראן הפילו את המטוס של חברת התעופה הלאומית של אוקראינה ב-8 בינואר 2020, בעת שהמריא מנמל התעופה הבינלאומי בטהרן. כל 176 האנשים שהיו על סיפון המטוס נהרגו, בהם 55 אזרחים קנדיים ו-30 תושבים קנדיים.

דו"ח של עמותה המורכבת בעיקר ממשפחות קנדיות של קורבנות הטיסה, ערערה בנובמבר האחרון על הממצאים הרשמיים של איראן שהאשימו "מכ"ם לא תקין" וטעות של מפעיל ההגנה האווירית בהפלת המטוס. איראן לא אפשרה לשום חקירה עצמאית.

עורך הדין אמר שהצוות שלו יבדוק נכסים איראניים בקנדה ומחוצה לה כדי להחרים אותם לטובת המשפחות, הוא אמר כי לאיראן יש מכליות נפט במדינות אחרות והצוות שלו יחפש לתפוס כל מה שהוא יכול כדי לשלם את מה שמגיע למשפחות.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי, מכיוון שמדובר בתביעה אזרחית ולא פלילית, התובעים לא היו צריכים להוכיח מעבר ל"ספק סביר" שהפלת המטוס הייתה מעשה טרור מכוון. מחשש לנקמה איראנית, חלק מהתובעים האחרים הסתירו את שמם, כך דיווחה רשת CBS.

איראן הודתה שהיא הפילה את מטוס הנוסעים זמן קצר לאחר ההמראה מטהראן בינואר 2020 ואמרה כי זאת הייתה "טעות הרת אסון של כוחות שהיו בכוננות גבוהה במהלך עימות עם ארצות הברית".

איראן שיגרה את הטילים לעבר המטוס האזרחי מספר ימים לאחר חיסולו של קאסם סולימאני, והלחץ הגדול של איראן הביא לטעות אנוש נוראה.

אוקראינה איראן הפלת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד