כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עלה הסעיף

האופוזיציה והקואליציה בעימות סוער: "מקומכם בכלא"

באופוזיציה התעקשו לקיים 94 שעות דיון על חוק החשמל. בקואליציה הפעילו סעיף שמקצר את זמן הדיון לקראת ההצבעה החוק. בקואליציה זועמים ומחרימים את הדיון. "חבורת פרחחים, מטוטמים, גנבים ונוכלים בראשות השופטת חיות"

האופוזיציה והקואליציה בעימות סוער: "מקומכם בכלא"
מרתון הצבעות במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעה זו (שלישי) מליאת הכנסת דנה בחוק החשמל שיזמו ברע"מ. החוק שכמעט הפיל את הממשלה, מעורר כעת סערה בין הקואליציה לאופוזיציה על הסדרי הדיון, בעוד האופוזיציה ביקשה לקיים דיון באורך 94 שעות, הקואליציה הפעילה סעיף מיוחד שמקצר את הדיון משמעותית.

ועדת הכנסת הצביעה קודם פתיחת הדיון על הפעלת סעיף 98, לפיו יקוצר הדיון ל-14 שעות בלבד, כאשר ההצעה תתקיים לא יאוחר ממחר בשעה 08:00 בבוקר. באופוזיציה החליטו בעקבות הסעיף החדש, להחרים את הדיון, כך שהמליאה תצא להפסקה עד לשעות הבוקר.

במהלך דיון ועדת הכנסת תקף חבר הכנסת יציק פינדרוס את התנהלות הקואליציה: "אתם חבורת פרחחים, מטוטמים, גנבים ונוכלים בראשות השופטת חיות. מדברים על בתי משפט? על שופטים? חבורת נוכלים, מקומכם בכלא".

ראשי האופוזיציה תקפו את ההחלטה שהתקבלה לטענתם בניגוד לדעתו של היועצת המשפטית שהתנגדה להפעלת הסעיף: "הקואליציה ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה. הכול מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר".

"התקדים", לטענת ראשי האופוזיציה, "שכמוהו לא היה בכל שנות הכנסת, יביא לכך שמעתה כל קואליציה תוכל להשתיק כל אופוזיציה בכל חוק ובכל דיון, תוך התעלמות מוחלטת מעמדה מפורשת של היועצת המשפטית של הכנסת, שעד היום כל סיעות הבית לדורותיהן כיבדו אותה".

עוד מסרו בהודעה המשותפת, "הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית״, שהם הודיעו כי יחרימו את הדיון בטענה ״שאין להם עניין להיות ניצבים במשחק המכור לרמיסת הדמוקרטיה, וזאת עד לשינוי ההחלטה השערורייתית הזאת כדי שהדיון יתקיים כפי שהיה נהוג עד היום".

בקואליציה הגיבו להם: "זו אותה האופוזיציה שהפכה כל מי שלא מסכים איתה ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שכאשר התחילו החקירות, הפכה את המשטרה ללא לגיטימית. זו אותה האופוזיציה שכאשר היועמ"ש החליט להגיש כתב אישום, הפכה אותו ללא לגיטימי.

"זו אותה האופוזיציה שכאשר החל המשפט, הפכה את מערכת המשפט ללא לגיטימית. זו אופה אופוזיציה שכאשר איבדה את הרוב בכנסת, הפכה את בית המחוקקים ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שהיושב בראשה מפיץ סרטון באנגלית, הפוגע קשות במדינת ישראל ובמוסדותיה״, מסרו עוד.

את ההודעה סיכמו בכך שציינו: "אנו נמשיך ונעמיד את העבודה עבור הציבור מעל הכול. נמשיך ונקרא לחברי האופוזיציה לחזור לעבודה שלשמה הם נבחרו ולשתף פעולה. אנו נמשיך לשמור על הדמוקרטיה ולשים את אזרחי ישראל בראש".

חוק החשמל מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד