י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השמיים נפתחים בהדרגה

כנסו: שבע מדינות הוסרו מהרשימה האדומה

ועדת החוקה אישרה היום את המלצת משרד הבריאות להסיר 7 מדינות מהרשימה האדומה והטיסה אליהן מתאפשרת כבר הערב | בתוך כך, העריכה היום בכירת משרד הבריאות בדיון הוועדה כי רשימת המדינות האדומות תתרוקן החל מהשבוע הבא 

כנסו: שבע מדינות הוסרו מהרשימה האדומה
נתב"ג צילום: פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) את המלצת משרד הבריאות להסיר את שבע המדינות הבאות מהרשימה האדומה ולאפשר את הטיסה אליהן: דרום אפריקה, הונגריה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת וקנדה. הסרתן נכנסה לתוקפה הערב. 

כמו כן, במהלך הדיון העריכה אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור כי רשימת המדינות האדומות תתרוקן החל מהשבוע הבא. מדובר בצעד דרמטי שיפתח את השמיים מחדש לאחר ההגבלות שחלו עם כניסת הווריאנט 'אומיקרון' לישראל. 

"ההערכה היא שבשבוע הבא הרשימה הזו תישאר ריקה בגלל שהמודל הוא יחסי ואנו מסתכלים על היחס אל מול התחלואה בארץ וגם על היקף התחלואה הנכנסת מחו"ל מול יתר התחלואה המאומתת", פירטה גנס.

עוד הוסיפה כי ככל שהנתח של התחלואה הנכנסת מחו"ל לישראל יהיה פחות משמעותי, "אז מבחינתנו אין הצדקה אפידמיולוגית לנקוט במדיניות של הגבלות", אמרה. 

המדינות שנותרות בשלב זה ברשימת המדינות האדומות הן; איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ ותורכיה

אומיקרון קורונה מדינות אדומות משרד הבריאות וועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד