כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקראת הילולת הרשב"י

מתן כהנא סייר במירון; נתונים דרמטיים הוצגו בפניו

השר לשירותי דת קיבל סקירה במירון על המצב הנתון כיום ועל המצב העתידי בהר מירון; הריסת 45 מבנים לא חוקיים לרבות הטריבונות, במות ההדלקה והמעברים המסוכנים

מתן כהנא סייר במירון; נתונים דרמטיים הוצגו בפניו
השר מתן כהנא בסיור במירון צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיע היום (שלישי) לסיור במתחם קבר הרשב"י שבהר מירון, וקיבל סקירה מנציגי הרשות לאכיפה במקרקעין. אל השר כהנא התלווה גם הממונה על ההילולה הקרובה במירון צביקי טסלר. יחד הם עברו בכל שבילי הגישה להר וכן בשביל בו אירע האסון עצמו.

במהלך הסיור, הועברה לשר ולממונה, סקירה על מצב המתחם בטרם החלה הרשות לפעול במקום, על המצב הנתון כיום בעקבות פעולות הרשות וכן על המצב העתידי בדרך לפתרון קבע לפיתוח והסדרת המתחם.

מן הסקירה שהוצגה בפני השר והממונה עלה כי למעט מבנה האבן שבתוך ציון הרשב"י, כלל המבנים נבנו ללא היתרים ובניגוד לתוכנית. מאז החלה הרשות לפעול במתחם בחצי השנה האחרונה, הוסרו 45 מבנים מסוכנים ולא חוקיים. מבנים נוספים יוסרו בהמשך.

השר והממונה קיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, הוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום.

הסיור של השר כהנא נערך לאחר שבחודש מאי האחרון, הוחלט בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי הרשות תפעל להסרת כלל עבירות הבנייה במתחם.

"מטרת הרשות היא להשיב את המצב לקדמותו, בדגש על מבנים מסוכנים ואלו המסכלים את התכנון העתידי במתחם על מנת להגביר את בטחון הציבור ולהאיץ את יישום התוכנית לפיתוח האתר ותשתיות הקבע", נמסר מטעם הרשות לאכיפה במקרקעין.

עוד נמסר כי מאז החלה הרשות לפעול במתחם בחצי השנה האחרונה, מתוך 73 מבנים הוסרו 45 מבנים מסוכנים ולא חוקיים לרבות כלל הטריבונות, במות ההדלקה והמעברים המסוכנים בין המפלסים במתחם. יתר המבנים יוסרו בהמשך.

בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: "הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל"ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולה תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכול למען הבטיחות ושמירת המסורת".

כזכור, השר לשירותי דת מתן כהנא מונה לתפקיד השר לענייני מירון, לאחר ההמלצה של חברי ועדת החקירה לאסון מירון למנות שר שיהיה אחראי על הילולת הרשב"י במירון.

מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד