י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האש במנוע והשיחה למפקד

תיעוד מעומק הים: הסריקות אחר חלקי המסוק

יממה לאחר התרסקות מסוק ה'עטלף' מול חופי חיפה ובצה"ל ממשיכים לחקור מה גרם לתאונה הקטלנית | מתחקור ראשוני עולה כי אש פרצה במנוע השמאלי ובשל כך כבה החשמל - מה שהוביל להתרסקות | פרטים חדשים על האסון האווירי

תיעוד מעומק הים: הסריקות אחר חלקי המסוק
החיפושים בעומק הים צילום: דובר צה"ל

בצה"ל ממשיכים בניסיונות לאתר את חלקים נוספים של מסוק ה'עטלף' שהתרסק אמש מול חופי חיפה. בבד בבד, חיל האוויר סיים חקירה ראשונית של ההתרסקות הקטלנית. לפי הממצאים, בעת שהמסוק היה בשובו לנחיתה פרצה ככל הנראה אש במנוע השמאלי ובשל כך כבה החשמל.

למרות התקלה החמורה הצליחו הטייסים לבצע נחיתת חירום בים, אולם זו הסתיימה בהתרסקות. קצין הסיור, היחיד מאנשי הצוות שניצל, סיפר בהמשך כי "היה חושך במסוק והצוות תפעל מצב חירום עם עשן שנכנס. חשבתי שגם הם נחלצו".

מחקירה ראשונית עולה כי קצין הסיור הצליח לחלץ את עצמו מהמסוק לאחר נחיתת החירום. בהמשך הוא שב לכיוון המסוק בניסיון להציל את שני חבריו. בבד יצר הקצין קשר עם מפקד הטייסת וזה הצליח להרגיע אותו. שוטרי השיטור הימי ומסוק עטלף אחר הצליח לחלצו לאחר שזיהה אותו בים.

בהתרסקות המסוק נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר על שם עזר ויצמן ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. הקצין השני הוא רב-סרן חן פוגל ז"ל טייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193), בן 27 מחיפה.

אחרי ההתרסקות הקטלנית הורה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על קרקוע מערך מסוקי ה'עטלף', וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

חיפושים התרסקות מסוק עטלף סריקות חופי חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד