ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"העמדת צלם בהיכל"

נקמת כהנא: הדיין מארגון רבני 'צהר' ימונה לראש מערך הגיור

מתן כהנא עושה הערב צעד משמעותי נוסף לקראת הרפורמה שהוא מתכנן במערך הגיור וממנה את הרב בניהו ברונר לראש מערך הגיור במקום הרב משה ולר | מדובר באיש רבני 'צהר' שהתבטאו עליו גדולי ישראל כי הוא סדין אדום וצלם בהיכל

נקמת כהנא: הדיין מארגון רבני 'צהר' ימונה לראש מערך הגיור
משה גפני/מתן כהנא צילום: פלאש90

יממה אחרי המתקפה של הרבנים הראשיים לישראל, נגד יוזמת השר לשירותי דת מתן כהנא, עם הצגת רפורמת הגיור, ולאחר שבתחילת השבוע הודח ראש מערך הגיור, הרב משה ולר, כהנא נוקם ברבנים עם מינוי של דיין, לו התנגדו כל גדולי ישראל.

הערב (שלישי) הודיע השר כהנא כי הרב בניהו ברונר, אחראי מחוז צפון של מערך הגיור ונשיא ישיבה בצפת, שחבר גם כדיין בארגון רבני 'צהר', ימונה לראש מערך הגיור במקומו של הרב ולר שהודח.

הרב ברונר הוא סדין אדום מבחינת גדולי ישראל, בעבר כאשר שמו עלה לתפקידים שונים, בהם כדיין, התבטאו נגדו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כי אינו דיין הגון והגדירו את מינויו לדיין כ"צלם בהיכל".

מוקדם יותר היום נחשפה התכתבות פנימית, מלשכת השר מתן כהנא, בה נחשף על ידי כתב 'ערוץ 7' חזקי ברוך כי השר חותר לאשר במסגרת רפורמת הגיור גם גיורים רפורמים, כשמנגד כהנא הכחיש והמליץ להמתין לפרסום המתווה הסופי והמלא - בעוד 9 ימים.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני תקף את המינוי ומסר: "הדחתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר ומינויו של בניהו ברונר מארגון צהר = העמדת צלם בהיכל".

לדברי גפני, "במשך כל השנים הייתה הסכמה בין הציונות הדתית והחרדים שלא למנות אותו על אף הלחצים של ארגון צהר, בכדי למנוע קרע בין החרדים והרבנות הראשית בהוראת גדולי התורה לבין הציונות הדתית. היעד של מתן כהנא הוא לפלג את העם ולהישאר רק עם עושי דברו".

"מה שטענו כל הזמן הוכיח עכשיו מתן כהנא והמציאות מוכחת לעיני כל. ההיסטוריה של עם ישראל תוקיע אותו על מעשיו השפלים". כך יו"ר יהדות התורה.

יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, הגיב למינויו של נציג ארגון צוהר, הרב בניהו ברונר לראש מערך הגיור ואמר: "רק לפני מספר שעות נחשפו תכתובות של אנשי לשכתו שמעלים חשש כי מתווה הגיור שלו יוביל להכרה בגיורים רפורמיים, ועכשיו הודיע כי ימנה את הרב בניהו ברונר מארגון צוהר לראש מערך הגיור".

לדברי מעוז: "השר כהנא מפלג את עם ישראל. אחרי שהבטיח שמתווה הגיור יהיה גיור כהלכה, ואחרי שהבטיח שיוביל את מתווה הגיור רק בכפוף להסכמתם של גדולי רבני הציונות הדתית, אנו רואים שוב ושוב כי כהנא לא עומד בהבטחותיו. הרב דרוקמן שליט"א הצטרף להתנגדותה של הרבנות הראשית למתווה הגיור של השר כהנא. דווקא השר כהנא, שגדל בציבור הדתי לאומי, פוגע ברבנות הראשית שהייתה מורשתו של מרן הרב קוק זצ"ל".

מתן כהנא ראש מערך הגיור משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד