כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראש ישיבת 'בן איש חי' שירה בתלמיד - הורשע

ראש ישיבת 'בן איש חי' הרב מנחם אדרי, וחברו יצחק זוהר, שתקפו תלמיד ביריות אקדח - הורשעו בבית המשפט המחוזי בירושלים • ראש הישיבה הכחיש, אבל טענותיו הופרכו

מנחם אדרי ויצחק זוהר בבית המשפט. צילום: פלאש 90
מנחם אדרי ויצחק זוהר בבית המשפט. צילום: פלאש 90

ראש ישיבת 'בן איש חי', הרב מנחם אדרי, וחברו יצחק זוהר הורשעו ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

תחילתו של סיפור בשנת 2010, אז שימש הרב אדרי כראש הישיבה בה למד אלי ליברטי, עבריין נמלט. בתחילת השנה סולק ליברטי מהישיבה לאחר שתלמיד אחר, שרון זרביב, הלשין עליו כי הוא מעורב בפלילים. ליברטי חזר לישיבה עם תגבורת במטרה לפגוע בשרון, ונהג באלימות כלפי תלמידי הישיבה שנקרו בדרכו.

ירי וחיסול חשבונות בשכונת בית ישראל
ראש הישיבה שנחשד בירי על תלמידו יישאר במעצר

כמה ימים אחרי התקרית האלימה בישיבה, התקשר הרב אדרי לליברטי וביקש ממנו להגיע לישיבה. ליברטי הגיע. הרב אדרי ויצחק זוהר המתינו לליברטי, רכובים על קטנוע, בו נהג זוהר, כשברשותם אקדח.

הרב אדרי ירד מהקטנוע, אמר לליברטי: "מה אתה עושה?" - ושלף את האקדח. ליברטי החל לרוץ והרב אדרי וזוהר רדפו אחריו בנסיעה עם הקטנוע, תוך שהרב אדרי יורה לעבר רגלו של ליברטי מספר פעמים.

שניים מקליעי האקדח פגעו ברגלו של ליברטי והוא נפל ארצה. הרב אדרי קרב אליו, הכה בראשו באמצעות האקדח ובגופו, באיימו כי עליו להיזהר. זוהר עודד את ראש הישיבה להכות בליברטי באמרו: "תן לו עוד, תן לו עוד".

בשלב זה הרב אדרי פנה אל אחד מעוברי האורח ברחוב ואמר לו שלא יתקרב כי מדובר במחבל. לאחר מכן, עזבו הרב אדרי וזוהר את המקום. לאחר האירוע, הורה הרב אדרי לליברטי בטלפון שלא לדבר על האירוע, איים עליו, העביר לבני משפחתו סכומי כסף גדולים ואף העיד לטובת ליברטי במשפט פלילי שהתנהל כנגדו.

הרב אדרי וזוהר הכחישו את העבירות שייחסו להם והעלו טענות אליבי, אך טענות אלו הופרכו.

שופט בית המשפט המחוזי, רפי כרמל, הרשיע בסוף השבוע שעבר את הרב אדרי ואת זוהר בעבירה של קשירת קשר, חבלה בכוונה מחמירה, עבירה של נשיאת נשק, ועבירה של ירי באזור מגורים.
ישיבת בן איש חי מנחם אדרי בית משפט הרשעה ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד