י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טורקיה: בן 22 נורה ונהרג בהפגנה • ילד איבד את עינו

המהומות בטורקיה ממשיכות לגבות קורבנות: צעיר בן 22 נהרג הלילה בהפגנה בדרום המדינה לאחר שנורה • אתמול דווח על הרוג ראשון במהומות לאחר שנדרס ע"י רכב בהפגנה באיסטנבול

  • כ"ו סיון התשע"ג
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

לילה סוער נוסף עבר על טורקיה - ומפגין נוסף שילם בחייו: כלי תקשורת במדינה דיווחו הבוקר על מותו של צעיר בן 22 שהשתתף בהפגנת מחאה בדרום המדינה לאחר שנורה.

הצעיר, שהפגין בעיירה הסמוכה לגבול הסורי, נהרג מירי. טרם ברורה זהותו של היורה. מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הטורקית על פציעתו של ילד לאחר שכדור פלסטיק שירתה המשטרה פגע בעינו. הילד שהפגין בכיכר טקסים באיסטנבול איבד את עינו כתוצאה מהפגיעה.

אתמול דווח על הרוג ראשון בקרב המפגינים הטורקיים. מהמט אייווליטס, צעיר כבן 20 נהרג כשמונית נכנסה לתוך המון של מפגינים על כביש מהיר באיסטנבול, במהלך הפגנה נגד הממשל. ארגון הרופאים במדינה אמר כי מדובר במקרה המוות הראשון הידוע בקרב המפגינים במהומות בימים האחרונים. על פי הדיווח, ארבעה בני אדם נוספים נפצעו ומצבם של אחד מהם מוגדר קשה.

גם הלילה המשטרה נאלצה להתמודד עם הפגנות בכל רחבי טורקיה. שוטרים ירו גז מדמיע לעבר מפגינים בשכונת בשיקטאש שבאינסטנבול וגם השתמשו בגז פלפל. התקשורת הטורקית דיווחה גם על שימוש ברימוני גז בפארק גאזי, מוקד ההפגנות שבמרכז איסטנבול, על מנת להסיר את המחסומים שהציבו המפגינים מסביב לפארק.

נשיא טורקיה עבדאללה גול אמר אמש שההפגנות החריפות הגיע לשיא של עשור, והן חלק חשוב של הדמוקרטיה במדינה. ראש ממשלת טורקיה מצדו שומר על קור רוח. "המצב יירגע בקרוב", אמר במסיבת עיתונאים שערך ברבאט שבמרוקו, שם הוא מבקר בימים אלה.

אתמול התנגשה המשטרה עם מפגינים גם ברחובות הבירה אנקרה והשתמשה ברימוני גז לפיזור ההפגנה. שר הפנים הטורקי הכריז שהיום נעצרו 500 איש באנקרה. מוקדם יותר, כ-1,000 מפגינים, רובם צעירים, התקדמו לכיוון הכיכר המרכזית של העיר, כיכר קיזלאי, תוך שהם קוראים: "ארדואן תתפטר". כוחות המשטרה הדפו אותם, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובהם רימוני גז.

גורם באופוזיציה הטורקית טוען שמאות מפגינים מהבירה נעצרו ולא ניתן להם להיפגש עם עורכי דין. "יש עכשיו 1,500 אנשים במעצר, אני ראיתי תשעה אוטובוסים שמגיעים עם עצירים", אמר.
העיתון הורייט מדווח כי המפגינים צעקו: "לארדואן יש דם על הידיים", ו"ארדואן רוצח". איבני סיגה, שנפצעה בעימותים ופונתה לבית החולים אחרי שספגה מיכל גז מדמיע בראשה סיפרה: "הכוח שהמשטרה מפעילה הוא לא הגיוני, הם מכוונים לנו לראש".

היא הוסיפה לתאר את האלימות המשטרתית: "כשהם לקחו את העצירים, הם צופפו אותנו באוטובוסים כמו סרדינים. ניסיתי לבלום את האוטובוס והתייצבתי מולו, אבל הוא לא עצר ונאלצתי לברוח. בתוך האוטובוס היו עצירים רבים שאיבדו את ההכרה בגלל הפציעות והמכות שקיבלו מהשוטרים".
טורקיה הרוג הפגנות מחאות ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד