ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
היה נוכח בחדר

חשוד מרכזי בחיסולו של נשיא האיטי נעצר במיאמי

חייל קולומביאני לשעבר, בן 42, טוען 'אני לא יודע מי הרג', אבל מודה שהיה בחדר בו התרחש הרצח של נשיא האיטי, ג'ובנל מואיז, ביולי האחרון

חשוד מרכזי בחיסולו של נשיא האיטי נעצר במיאמי
נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס צילום: מתוך טוויטר

חשוד מרכזי בהתנקשות בחייו של נשיא האיטי ג'ובנל מואיז נעצר במיאמי ביום שלישי, לאחר שנעצר וגורש על ידי אנשי חוק בג'מייקה, כך אומרים גורמים רשמיים.

מריו אנטוניו פאלאסיוס, בן 43, לשעבר בצבא קולומביה, מואשם על ידי הרשויות בהאיטי בהיותו חלק מקבוצת שכירי חרב שעינתה והרגה את מואיז ופצעה את אשתו מרטין במהלך התקפה על ביתו הפרטי של מואיז ביולי האחרון. פאלאסיוס, התחמק ממעצר על ידי שלטונות האיטי על ידי בריחה מהאי בסירה וכניסה לאי השכן ג'מייקה דרך נמל לא רשמי.

ה'דיילי מייל' מדווח כי פאלאסיוס טען שהוא לא יודע מי הרג את הנשיא מואיז, אבל הודה באופן ברור שהוא היה בחדר השינה של הנשיא בליל הפיגוע. "אני לא יודע מי הרג אותו. אני אומר את זה מהלב בשביל המשפחה שלי, בשביל הילדים שלי" אמר פאלאסיוס. "אני לא יודע מי הרג אותו כי כשהגעתי לחדר ההוא, הקומנדו כבר היו שם", איש הצבא בדימוס התייחס לשניים מתוך שלושה שכירי חרב קולומביאנים אחרים שנהרגו במהלך עימות עם משטרת האיטי לאחר ההתנקשות של מואיז.

לאחר שיועמד לדין, פאלאסיוס יהיה האדם הראשון שלכאורה היה מעורב בהתנקשות על ידי קבוצת גברים חמושים שהסתערו על הווילה הפרטית של הנשיא בן ה-53 בבירת האיטי, פורט-או-פרינס.

בעקבות הרצח של מואיז, עצרו חוקרים מהאיטי 44 חשודים נוספים, בהם 18 קולומביאנים ושני אמריקאים ממוצא האיטי. במהלך הפשיטה הלילית, התוקפים טענו שהם חלק מפעולה של מינהל אכיפת הסמים האמריקני.

פאלאסיוס אמור לעמוד בפני בית משפט פדרלי שם הוא יעמוד בפני אישומים שבארה"ב, בדרך כלל, מובילים לעונש מוות.

האיטי מיאמי ניסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד