ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"יועץ של הקרמלין"

מפקד 'צבא המתנדבים' קרא לגרש את השגריר הישראלי

מפקד 'צבא המתנדבים האוקראיני' ובכיר לשעבר בצבא, כינה את שגריר ישראל באוקראינה מיכאיל ברודסקי "סוכן של הקרמלין" והציע לגרש אותו מאוקראינה

מפקד 'צבא המתנדבים' קרא לגרש את השגריר הישראלי
דגל אוקראינה צילום: Pixabay

"השגריר הישראלי הוא סוכן עם השפעה של הקרמלין. ויש צורך להסיע "דיפלומטים" כאלה מאוקראינה, שלום לכל הישראלים שנמצאים בצד האוקראיני", כתב מפקד "צבא המתנדבים האוקראיני" ובכיר לשעבר בצבא, דמיטרי ירוש, בעמוד הפייסבוק שלו.

ירוש שעומד בראש תנועה ימנית עם 180,000 חברים בפייסבוק שקוראים את דבריו, לא הסביר מה גרם לו להתבטאות ככה על השגריר.

על פי התקשורת האוקראינית, דבריו הם תגובה להצהרה של שגרירות ישראל על צעדת הלאומנים בקייב ב-1 בינואר, שנקבעה במקביל ליום הולדתו של סטפן בנדרה, לאומן אוקראיני שתמך במשטר הנאצי, השגרירות ציינה, כי "אנו דורשים חקירה יסודית של הגילויים האנטישמיים שהתרחשו במהלך הצעדה, על פי החוק שאושר באוקראינה ב-2021", נמסר בהצהרה משגרירות ישראל, מהלך שהכעיס מאד את היועץ לצבא אוקראינה.

במהלך מלחמת העולם השנייה הנהיג בנדרה את צבא המורדים האוקראיני, חייליו הרגו אלפי יהודים ופולנים, כולל נשים וילדים, תוך שהוא נלחם לצד גרמניה הנאצית נגד הצבא האדום והקומוניסטים. ביטויי הערצה לבנדרה ומשתפי פעולה אחרים גדלו בהיקפם ובמעמדם בעקבות מהפכת 2014 באוקראינה, המהפכה שהפילה את משטרו של ויקטור ינוקוביץ' על רקע הטענות שהוא סוכן רוסי, דבר שהביא לעימות עם רוסיה.

שגריר ישראל הקרמלין אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד