כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טורקיה: אלפים מתפרעים וקוראים לארדואן להתפטר

לראשונה מת היום בטורקיה מפגין שנפגע ממונית במהלך הפגנה • המהומות באיסטנבול ובערים נוספות - נמשכות • למעלה מ-3000 מפגינים נפצעו; 26 במצב קשה ואנוש

ארדואן. צילום פלאש90
ארדואן. צילום פלאש90

גל הפגנות נוסף באזור בבשיקטאש וככר טקסים באיסטנבול. במקביל, הגיע הערב ארדואן למרוקו והתייחס למהומות בארצו: "המצב בדרכו להירגע, כשאחזור מהביקור הבעיות ייפתרו", אמר ראש הממשלה הטורקי במסיבת עיתונאים ברבאט.

האיגוד הרפואי הטורקי הודיע כי לפחות 3,195 בני אדם נפצעו בהפגנות ביומיים האחרונים. 26 מהם במצב קשה או אנוש.

גם וושינגטון התייחסה הערב לנעשה בטורקיה וקראה לשני הצדדים להימנע מאלימות.

דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר, כי ארה"ב תמשיך לעבוד עם טורקיה על נושאים בינלאומיים, כמו מלחמת האזרחים בסוריה. "אנחנו מודאגים לגבי חלק מהתגובה אבל אנחנו בהחלט מצפים מממשלת טורקיה לעבוד ולעבור את זה, יש לחקור את הדיכוי הכוחני".

היום מת מפגין ראשון, שנדרס לפני יומיים - כך הודיע ארגון רופאי טורקיה. לא ברור אם נהג המונית שדרס אותו התנגש בכוונה בקבוצת המפגינים או שמא הייתה זו תאונה.

בעיר הנמל איזמיר שבמערב טורקיה השליכו הלילה מפגינים בקבוקי תבערה אל משרדי מפלגת השלטון של ארדואן.

באיסטנבול עקרו מפגינים תחנות אוטובוס, אבני מדרכה ותמרורים. באזור הבוספורוס נרשמו כמה מהעימותים הקשים ביותר הלילה, וכתובות גרפיטי רבות רוססו על קירות. האזור הסמוך למשרדו של ראש הממשלה ארדואן באיסטנבול נסגר, ולפנות בוקר ירו שוטרים גז מדמיע. ברחוב הראשי ליד משרדו של ארדואן באיסטנבול, אחד המפגינים נהג במחפרון קטן לעבר שוטרים, ומפגינים אחרים צעדו אחריו. במסגד סמוך, צוותים רפואיים ובהם רופאים מתלמדים טיפלו במפגינים שנפגעו במהומות.
טורקיה ארדואן הפגנה איסלאם אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד