כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ציפי לבני מטילה וטו על 'חוק הרב עמאר'

שרת המשפטים הטילה וטו על הצעת החוק של ח"כ מיכאלי מש"ס שיאפשר הארכת כהונת הגר"ש עמאר • הסיבה: טרפוד 'חוק שטרן' מצד 'הבית היהודי' • בש"ס כבר בטוחים: אין לחוק סיכוי

הגר"ש עמאר. צילום: ארכיון
הגר"ש עמאר. צילום: ארכיון

במשחק כיפופי הידיים בין 'התנועה' של שרת המשפטים ציפי לבני, לבין 'הבית היהודי' של שר הכלכלה נפתלי בנט, נרשם אמש פרק חדש: יו"ר התנועה הטילה וטו על הצעת 'חוק הרב עמאר'.

ב'התנועה' כועסים על ש'הבית היהודי' מטרפד את 'חוק שטרן', החוק שיזם חבר המפלגה ח"כ אלעזר שטרן. השבוע אף טרפדה שרת המשפטים ציפי לבני את ההעלאה לדיון של הרפורמה בשירותי הדת עליה הכריזו שר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן.

אבל התנועה לא הסתפקה רק בכך ואמש גבתה 'תג מחיר' נוסף: ציפי לבני הטילה וטו על הצעת 'חוק הרב עמאר', אותה הגיש ביום ראשון לוועדת השרים לענייני חקיקה, ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס, ואשר זכתה לאישור בוועדה ברוב של שישה שרים מול מתנגדת אחת - ציפי לבני.

וטו הוא כלי דמוקרטי שונה מערר, שכן ערר מוטל על-ידי שר החבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, בעוד וטו מוטל על-ידי יו"ר סיעה בקואליציה, על פי הסיכום בין הסיעות בהסכם הקואליציוני.

כזכור, בשבוע שעבר הייתה זו יו"ר סיעת 'הבית היהודי', ח"כ איילת שקד, שהטילה וטו על 'חוק שטרן' ודרשה מוועדת הכהנסת שלא לדון בחוק. עכשיו הגיע תורו של הווטו הנגדי להגיע.

בש"ס טענו כבר עם הגשת הצעת החוק, באופן לא רשמי, כי אין לחוק כל סיכוי לעבור, והתחושה הייתה כי ח"כ מיכאלי מגיש את הצעת החוק כדי לבצע את בקשת הגר"ש עמאר, למרות שגם הוא יודע בסתר ליבו כי החוק חסר סיכוי.

כאמור, הערב נעשה עוד צעד בדרך לקבורה סופית של החוק שיאפשר את המשך כהונתו של הגר"ש עמאר כראשון-לציון.

בכירים בש"ס הביעו כבר אתמול זעם על לשכת הרב עמאר, על שרקמה דיל עם הרב דוד סתיו. הודעה חריפה נוסחה והופצה, אך בשלב זה עדיין הם נמנעים מלצאת בפומבי, ובקולו של הגר"ע יוסף - בנושא.

הטלת הווטו של יו"ר 'התנועה' הפיקה מן הסתם אנחות רווחה בש"ס, הגם שבאופן פומבי לא נתנו להם פרסום.

אנחת רווחה נוספת נשמעה מכיוונו של ח"כ דודו רותם, יו"ר ועדת חוקה, ששב ומבהיר כי יתקע את 'חוק הרב עמאר' בוועדה, וכי אין לחוק כל סיכוי לעבור. רותם מתנגד 'ותיק' להמשך כהונתו של הגר"ש עמאר, וזאת בשל העובדה כי בעבר, לאחר שהרב הראשי עבר סעיף אחר סעיף על חוק הגיור הצבאי - ואף אישר אותו בחתימת ידו - משך את הסכמתו ברגע האחרון. בסופו של דבר היה זה הגר"ע יוסף שאישר את חוק הגיור הצבאי.

הווטו שהטילה ציפי לבני מתבסס על ההסכם הקואליציוני עם תנועתה, לפיו כל שינוי חקיקה בנושא דת יהיה בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה. אמנם לא מדובר בנושא דת מובהק, ובכל זאת ניתן היה לה להיתלות בסעיף זה.
הרב עמאר חוק ש''ס רבנות ציפי ליבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד