י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

11 חודש לגרי"ש: הכנסת ספר תורה ו-7 סיומי ש"ס

עם מלאות 11 חודש לפטירתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל יתקיים מעמד משולש: הכנסת ספר תורה, סיום מסכת ביצה בשיעור ב'תפארת בחורים' ושבעה סיומי הש"ס בעיון

הגרי"ש אלישיב זצ"ל
הגרי"ש אלישיב זצ"ל

ביום חמישי הקרוב ימלאו אחד עשר חודש להסתלקותו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כפי הנהוג, במועד זה יפסיקו בניו של הגרי"ש מלומר את הקדיש.

שלושה אירועים מרגשים ישולבו במעמד לציון התאריך, בהם: הכנסת ספר תורה, שבעה סיומי הש"ס וסיום המסכת הראשונה שנלמדה מאז ההסתלקות בשיעור הוותיק ב'תפארת בחורים' - מסכת ביצה, שנלמדה על ידי בנו של הגרי"ש, הגאון רבי משה אלישיב.

בני המשפחה ותלמידים יציינו את האירוע יחד עם תלמידי מוסדות ישיבת הר"ן במעמד מרכזי של סיום הש"ס והכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לעילוי נשמתו של הגרי"ש, ואשר בכתיבתו פתח הגר"צ ויספיש עוד בימי ה'שבעה'.

סיום כתיבת האותיות ייערך בבית בנו, הגאון רבי משה אלישיב, משם ייצא ספר התורה בתהלוכה ויוכנס לארון הקודש בבית המדרש המפורסם - הקראוון, בו עבד הגרי"ש זצ"ל את קונו בתורה ובתפילה בעשור האחרון לחייו.

לאחר מכן יתקיים סיום מסכת ביצה על ידי הגאון רבי משה אלישיב, לאחריה יכובד באמירת הקדיש זקן התלמידים רבי פנחס מנדלסון.

בנוסף, ייערך סיום ש"ס תלמוד בבלי שנלמד שבע פעמים על ידי תלמידיו ובני משפחתו של הגרי"ש בעיון, כפי שהורה הגרי"ש בחייו: "ללמוד בלי להבין, זה כמעט לא שווה כלום". בסיום הש"ס יכובד הגאון רבי בנימין דוד אלישיב, ואת הקדיש יגיד הגאון רבי אברהם אלישיב.
הגריש אלישיב ספר תורה סיום השס קדיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד