י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"יום שחור לדמוקרטיה"

עימות חריג: בנט התפרץ לעבר חברי האופוזיציה - הסדרנים הפרידו

עימות חריג במליאת הכנסת: ראש הממשלה נפתלי בנט, התפרץ על חברי הכנסת מהאופוזיציה והטיח דברים ביו"ר נתניהו - סדרני הכנסת נאלצו למנוע אלימות • הקרב בין האופוזיציה לקואליציה עולה הבוקר לשיאים חדשים, ברקע הדיון על חוק החשמל | צפו ברגעי הדרמה והצעקות במשכן

עימות חריג: בנט התפרץ לעבר חברי האופוזיציה - הסדרנים הפרידו
העימות במליאה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עימות חריף וחריג בשעה האחרונה במליאת הכנסת, עימות שהביא כמעט לאלימות פיזית בין חברי האופוזיציה לראש הממשלה נפתלי בנט סביב הצבעה על הסתייגות שעסקה בהתיישבות הצעירה.

הדיון שהחל כבר אתמול על חוק החשמל עורר אמוציות בין האופוזיציה לקואליציה, לאחר שאלה מנעו את דיון הפילבסטר שתוכנן להתקיים במשך 94 שעות. בתגובה, החרימה האופוזיציה את הדיון ואת ההצבעות על ההסתייגויות.

במסגרת הדיון ביקשו באופוזיציה לקיים הצבעה שמית על הסתייגות וקראו לחבר גם את ההתיישבות הצעירה, זאת במטרה לאתגר את נציגי ימינה שנאלצו להצביע נגד ההסתייגות שהייתה אמורה להיטיב עם ההתיישבות הצעירה.

אחרי שחבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) הצביע נגד החוק החלו באופוזיציה לקרוא לעברו קריאות 'בושה'. בתגובה, ראש הממשלה קם ממקומו וזינק לעבר חברי האופוזיציה, מה שגרר תקרית חריגה במליאה שהביאה כמעט לאלימות.

ראש הממשלה בנט קרא לעבר חברי האופוזיציה "נתניהו הצביע בעד ההתנתקות, רגב דבררה אותו בשמחה", כל זאת עד שסדרני הכנסת לצד יו"ר הכנסת נאלצו להפריד ביניהם ולהושיב את בנט חזרה במקומו.

ראש הממשלה בנט אמר לאחר ההצבעה: "לא ניכנע לבריונות שמוכוונת על ידי ראש אופוזיציה שמאס בכללי הדמוקרטיה וזורע תוהו ובוהו. נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדבררה אותה לא יטיפו לי מוסר. הם ימשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר לאחר שאושר החוק: "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה. ממשלת בנט-רע"מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי! בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האיסלאמית על הנגב והגליל ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש זכות השיבה".

על ההצבעה על הסתייגות ההתישבות הצעירה אמר נתניהו: "באותה נשימה ממשלת בנט-רע״מ הצביעה נגד הצעתנו לחיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. כדי להעביר את חוק החשמל השערורייתי של התנועה האיסלאמית הם שברו בפעם הראשונה בתולדות הכנסת את תהליך החקיקה ופעלו בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של הכנסת".

נפתלי בנט עימות ההתיישבות הצעירה חוק החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד