י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון המסוק בחיפה

מעיל וחפצים: התיק של אחד ההרוגים נסחף אל החוף

תיק של אחד משני הטייסים שנהרגו שלשום בהתרסקות המסוק בחיפה, נסחף היום אל החוף בקרית ים | התיק, שהכיל מעיל וחפצים אישיים, אותר ע"י אזרח שטייל על החוף

מעיל וחפצים: התיק של אחד ההרוגים נסחף אל החוף
חיילים מחפשים שרידים מהמסוק שהתרסק צילום: Shir Torem/Flash90

תיק של אחד הטייסים שנהרג שלשום באסון התרסקות המסוק בחופי חיפה, אותר היום (רביעי) על חוף הים בקרית ים. אזרח שטייל על החוף והבחין בתיק, עדכן על כך המשטרה שהגיעה ואספה אותו.

לפי הערכה, התיק שנמצא שקע בעומק הים מייד לאחר התאונה, והבוקר ככל הנראה צף על פני המים והגיע לחוף בקרית ים. בתיק נמצא ציוד אישי ומעיל ששייך לאחד הטייסים.

בהתרסקות מסוק ה'עטלף' נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר על שם עזר ויצמן ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. הקצין השני הוא רב-סרן חן פוגל ז"ל טייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193), בן 27 מחיפה. השניים הובאו אתמול למנוחות.

היחיד שניצל מהאסון הוא קצין הסיור סרן רון בירמן. "ניסיתי לחלץ את את שני החברים שלי שחייני ופוגל פעמים רבות ללא הצלחה, עד שהבנתי שמישהו אחר צריך למצוא אותם", אמר אתמול בירמן.

אמש הגיעו מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין לביקור אצל סרן רון בירמן, בבית החולים רמב"ם בחיפה.

במהלך הביקור שוחחו המפקדים עם הפצוע ועם משפחתו והביעו את הערכתם על אופן הפעולה וקור הרוח שהפגין הקצין. "התאונה קרתה באזור 20:50 ואני הצלחתי לחלץ את עצמי מהמסוק הטובע", שיחזר בירמן. "לאחר ניסיונות רבים להוצאת החברים שלי חולצתי על ידי סירת שיטור ימי. אמרתי שהדבר הבא שאני עושה כדי שימצאו, זה שאם אני לא מצליח אולי יבוא מישהו אחר שיימצא אותם".

מחקירה ראשונית שנערכה בחיל האוויר עלה כי בעת שהמסוק היה בשובו לנחיתה, פרצה ככל הנראה אש במנוע השמאלי ובשל כך כבה החשמל. למרות התקלה החמורה הצליחו הטייסים לבצע נחיתת חירום בים, אולם זו הסתיימה בהתרסקות.

התרסקות מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד