כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מחירים כבדים"

תכננתם להידבק באומיקרון ולסיים את הסיפור? תחשבו שוב

בעקבות השיח הער על הידבקות המונית 'חסינות עדר' באומיקרון - קוראת העיתונאית לאנשים לחדול מכך: "כדאי לכם לעשות כל מאמץ כדי לא להיות חולים" | היא משתפת שורה ארוכה של בעיות אותן חוותה לאחר ההחלמה מהנגיף, ומפרטת מדוע לא שווה ללכת לכיוון של הדבקה מכוונת שכזו - שלה, יש מחירים כבדים 

תכננתם להידבק באומיקרון ולסיים את הסיפור? תחשבו שוב
התורים לבדיקות קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

בצל הדיווחים כי חומרת המחלה באומיקרון הופחתה ביחס לדלתא - החל בימים האחרונים שיח ער אודות האפשרות של הדבקה המונית מכוונת במטרה להגיע ל-'חסינות עדר', וכך: "להפוך למוגנים ולחזור מהר לשגרה". 

"לכל מי שאומר, גם אם רק לעצמו בלב, "לא נורא, מקסימום נידבק. גם ככה כולם ידבקו״. אז לא, לא כולם ידבקו. 4 מתוך 5 לא ידבקו. וכן, כדאי לכם לעשות כל מאמץ כדי לא להיות האחד שיחלה", כתבה אתמול (שלישי) טל זרביב עיתונאית 'ידיעות אחרונות'. 

זרביב פרסמה את הדברים ברשת הטוויטר, והם הופצו ברחבי הרשת וזכו למאות שיתופים. היא פירטה את הסיבות לפיהן שווה לעשות מאמץ מיוחד כדי שלא להידבק - סיבות, שחוותה בעצמה לאחר שנדבקה. 

"הנה כמה סיבות" פירטה זרביב, "איבוד חוש הטעם. אין לדעת לכמה זמן והאם ישוב במלואו. איבוד חוש הריח. כנ"ל חולשה בשרירים, ובעצמות. כאבי מפרקים, שלשולים, ועייפות כבדה. קמים משינה ארוכה? עדיין עייפים. ולא, זה לא עובר אחרי עשרה ימים", כתבה. 

עוד הוסיפה כי סבלה מנשירת שיער לאחר שנדבקה, וסיפרה בכאב: "אצלי הנשירה עברה רק חצי שנה אחרי ההחלמה". 

בהמשך הוסיפה סיבות נוספות כגון, קשיי נשימה. "איך זה מרגיש?" תהתה זרביב והשיבה "מלחיץ. כאילו לא מצליחים לקחת מספיק אוויר בכל שאיפה". כמו כן היא סיפרה על בלבול רב לאחר ההחלמה: "לפעמים עד כדי קושי להשלים משפט". 

וכן, בעיות זיכרון, וסחרחורות, "אתם יושבים ועדיין מרגישים שצריכים לשבת". "והסיבה הכי חשובה, לדעתי", כתבה זרביב "סביר שתדביקו מישהו בדרך. זו יכולה להיות אמא שלכם, חס וחלילה. הבן שלכם. או חבר מהעבודה".  

"על כל הסיבוכים שהקורונה מביאה איתה שמענו כבר אלפי פעמים בחדשות וקראנו בעיתונים. לא חידשתי פה כלום. זאת רק תזכורת למי שמרשים לעצמם לשכוח. אולי באמת תעברו את המחלה בקלות, אבל אין לדעת מה ההשלכות לטווח הארוך", כתבה. 

לסיום קראה טל זרביב לציבור: "בתוך כאוס הבדיקות, ההנחיות המשתנות והסבלנות הפוקעת - אל תרשו לעצמכם להידבק. לטובתכם האישית ולטובת הסובבים אתכם, תהיו אקסטרה זהירים. איש איש אחראי לעצמו ולבני ביתו". 

קורונה אומיקרון חיסון עדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד