י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפסיד לדומיננטי

הווריאנט שאותר בצרפת: "רוב הסיכויים שנכחד"

וירולוג מאוניברסיטת תל אביב מרגיע וטוען כי הווריאנט שככל הנראה הגיע מקמרון ואותר בדרום צרפת, לא שרד ולכן לא התפשט בקהילה. "רוב הסיכויים שהוא נכחד כמו ווריאנטים רבים לפניו שלא הצליחו להתחרות בווריאנט הדומיננטי באותו הזמן"

הווריאנט שאותר בצרפת: "רוב הסיכויים שנכחד"
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

השבוע נכתב מאמר בצרפת בו דווח על וריאנט חדש לקורונה שהתגלה בדרום המדינה, ולדברי החוקרים הוא בעל 46 מוטציות, מה שעורר דאגה וחשש מפני יכולתו לעקוף את המערכת החיסונית. 

היום (רביעי) מנסה הד"ר אורן קובילר וירולוג מאוניברסיטת תל אביב להרגיע ומסביר כי ככל הנראה הזן הזה של הקורונה לא שרד: "הווריאנט הצרפתי שהתגלה לא מזמן כבר נעלם, כלומר לא התפשט ולא שרד", טען קובילר. לדבריו, "למרות שהמאמר יצא השבוע (זה הזמן שלוקח לאסוף נתונים ולכתוב), הווריאנט כבר שבועיים לא בודד בשום מקום בעולם". 

"לפיכך" הוסיף הד"ר קובילר, "רוב הסיכויים שהוא נכחד כמו ווריאנטים רבים לפניו שלא הצליחו להתחרות בווריאנט הדומיננטי באותו הזמן", אמר. 

כזכור, אמש פורסם כי 12 אנשים שנבדקו - נמצאו חיוביים לווריאנט החדש, ששמו: 'B.1.640.2'. מקורו של הווריאנט כפי הנראה הוא מיבשת אפריקה, וזאת מאחר והמומחים גילו שהמקרה הראשון בו זוהה הזן החדש, היה כאשר שב אדם מקמרון לצרפת. 

 

קורונה אומיקרון צרפת קמרון אוניברסיטת תל אביב וריאנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד