י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החל מהלילה בחצות

עושים סדר: היכן נבדקים, איזו בדיקה ומהי העלות המינימלית?

מתווה הבדיקות החדש - משתנה הלילה בחצות באופן דרמטי | מעתה מחוסנים צעירים שנחשפו לחולה מאומת יהיו רשאים לבצע בדיקה ביתית בלבד ללא המתנה מייגעת בתורים הארוכים | מה עם יתר האוכלוסייה? אילו בדיקות אתם נדרשים לבצע? היכן רוכשים אותן וכמה הן עולות? | 'בחדרי חרדים' עושה סדר 

עושים סדר: היכן נבדקים, איזו בדיקה ומהי העלות המינימלית?
מחירון הבדיקות הביתיות צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלילה בחצות שבין חמישי לשישי נכנס לתוקפו מתווה הבדיקות החדש שהשתנה דרמטית. לפיו, צעירים מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת לא יבצעו יותר בדיקת PCR אלא בדיקת 'אנטיגן' - מהירה בלבד. 

את בדיקת האנטיגן שתוצאותיה ניתנות תוך מספר דקות יוכלו הצעירים המחוסנים לבצע - בחינם, באחד ממוקדי הבדיקות ברחבי הארץ, או לחלופין לרכוש בכספם האישי בבתי המרקחת ובחנויות הפארמה השונות - ולהיבדק בבית. 

אלה הבוחרים בדרך הקלה והיקרה, קרי = לבצע בדיקת אנטיגן ביתית, יוכלו לרכוש את הבדיקה ברשתות הפארם או בבתי המרקחת של הקופה בה הם מבוטחים. אלו המחירים בשוק: 

יש לציין, כי הן ברשתות הפארם והן בבתי המרקחת דיווחו כי מלאי הבדיקות אוזל במהרה, ובייחוד בריכוזים החרדיים. בשל כך הבהירו במשרד הבריאות כי עד לשבוע הבא "ייתכנו קשיי זמינות ברשתות השיווק, הציבור מתבקש להתאזר בסבלנות", כך נמסר. 

המדריך המלא לבדיקות הקורונה והבידודים

כפי שניתן לראות בטבלה - המחירים גם עבור בדיקה בודדת הם שונים בכל רשת. הסיבה לכך היא בין היתר - תוקף הבדיקה, כלומר משך הזמן בו ניתן להשתמש בבדיקה. 

מתווה הבדיקות באשר ליתר האוכלוסייה:

צעירים לא מחוסנים ולא מחלימים שנחשפו לחולה מאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית ללא תשלום - באחד ממאות המוקדים המופעלים ברחבי הארץ בין היתר ע"י מד"א, 'איכילוב - Well', ו-'זק"א ישראל'. לא תינתן ללא מחוסנים את האופציה של ביצוע בדיקת אנטיגן ביתית. 

כמו כן, מבוגרים מעל גיל 60 ואוכלוסיות בסיכון יופנו לביצוע בדיקת PCR במתחמי הבדיקות כפי שהיה עד כה.

קורונה בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן משרד הבריאות אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד