י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בפעם החמישית: תחרות הסרטים של 'אור ירוק'

בפעם החמישית ברציפות: אור ירוק קיימה את תחרות הסרטים השנתית בנושא בטיחות בדרכים לבתי ספר • תלמידי בית ספר און מתל אביב, זכו במקום הראשון במסלול לבתי הספר התיכוניים

בפעם החמישית: תחרות הסרטים של 'אור ירוק'

ב-30 למאי, 2013 התקיים גמר תחרות הסרטים הארצית לבתי הספר היסודיים והתיכוניים בבית עיריית פתח תקוה, בהשתתפות מאות תלמידים ומורים.

התחרות התקיימה שנה זו השנה החמישית ברציפות ביוזמת אור ירוק, ובמסגרתה הוצגו 12 סרטים שעלו לשלב הגמר ועסקו בזהירות בדרכים. במסגרת התחרות הוענקו לזוכים פרסים יקרי ערך, מתנת אור ירוק.

במקום הראשון בתחרות בתי הספר התיכוניים זכו תלמידי בית הספר און מתל אביב. הזכייה הייתה מרגשת במיוחד שכן און הוא בית ספר לחינוך מיוחד לילדים נפגעי שיתוק מוחין. התלמידים הציגו את הסרט "אל תחסום אותי", בו הם מראים את הקשיים בהם הם נתקלים בדרכים, בעקבות הצורך שלהם בכיסאות גלגלים. השופטים נימקו את הבחירה בכך ש"התלמידים מצליחים להעביר את המסר של החשיבות הקריטית לנגישות כלפי משתמשי הדרך בצורה הומוריסטית ומנקודת מבטם של אלו הרתומים לכיסאות גלגלים או נעזרים בהליכונים".

במקום השני זכה הסרט "עניין של רגע", אותו הכינו תלמידי בית הספר אורט פסגות מכרמיאל. הסרט ממחיש את הסכנה שבהיסח הדעת ומראה כיצד חיי משפחה עלולים להיהרס בתוך שבריר שנייה.
במקום השלישי זכה הסרט "אתה בוחר אם להישבר", אותו יצרו תלמידי בית הספר אורט שפירא מכפר סבא. הסרט מראה את הקושי בו נתקלים בני נוער בבילויים ואת נקודה המפנה שהופכת בילוי רגיל לאסון.

בפרס הראשון במסלול היסודי זכה הסרט "אזניות" של בית הספר זבולון המר מלוד. הסרט מציג את האזניות כגורם להסחת דעת בדרך. בדרך לזכייה, קבעו השופטים כי "הסרט מעביר את המסרים הבטיחותיים בצורה משכנעת וקלילה".

בפרס השני במסלול של בתי הספר היסודיים זכה הסרט "הזדמנות שנייה", אותו יצרו תלמידי בית הספר וילקומיץ מראש פינה. בסרט הושם דגש על נושא האחריות האישית אל מול הלחץ החברתי.
במקום השלישי זכה הסרט "כיפה אדומה" של בית הספר אשכול גנים מבית חנינה.


שנים עשר בתי הספר שעלו לגמר תחרות הסרטים:
1. בית ספר זבולון המר – לוד.
2. בית ספר וילקומיץ – ראש פינה.
3. בית ספר אשכול גנים – בית חנינה.
4. בית ספר עמית – רעות.
5. בית ספר חופית – אשדוד.
6. בית ספר בן גוריון – גן יבנה
7. בית ספר און – תל אביב
8. בית ספר אורט פסגות – כרמיאל
9. בית ספר אורט שפירא – כפר סבא
10. הישיבה התיכונית אורט – טבריה
11. אולפנת אמי"ת – אוריה
12. בית ספר סיני - רמלה

עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק מברכת את היוצרים הצעירים והעוסקים במלאכה על הסרטים. חשוב מאוד להעביר את התכנים העוסקים בזהירות בדרכים כבר מגיל צעיר וכל הסרטים שהגיעו לגמר עשו זאת בצורה מרשימה והעבירו את המסר".
אור ירוק סרטון תחרות צעירים בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד