ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אינה לטעמם

זעם בקואליציה על היועמ"שית: "שפוטה של נתניהו"

בכירים בקואליציה זועמים על הביקורת שהוטחה לעברם מצד יועמ"שית הכנסת בעקבות הפעלת סעיף 98 שמנע פיליבסטר על חוק החשמל. לדבריהם היא "שפוטה של נתניהו ויריב לוין"

זעם בקואליציה על היועמ"שית: "שפוטה של נתניהו"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הביקורת שהטיחה יועמ"שית הכנסת, שגית אפיק כלפי הקואליציה שאימצה בניגוד להמלצתה את סעיף 98 וביטלה את הפיליבסטר הלילי שתכננה האופוזיציה, הפרשן רביב דרוקר מדווח ב'חדשות 13' כי שלושה בכירים בקואליציה תוקפים את היועמ"שית בצורה חריפה. לפי דרוקר הבכירים טוענים כי היא "שפוטה של נתניהו ויריב לוין".

עו"ד שגית אופק מונתה לתפקיד בתקופת ממשלת נתניהו והיא כיהנה תחת יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יריב לוין. לפי דרוקר, הבכירים בקואליציה טוענים כי שגית מחויבת לבוסים הקודמים שמינוי אותה ופועלת לפי הלך רוחם.

יצוין כי גם לאחר הפעלת סעיף 98, שמנע פיליבסטר - דיון במליאה לאורך עשרות שעות, הדיון על חוק החשמל ארך לא פחות מ-14 שעות.

הבוקר (רביעי) נפגשו ראשי סיעות האופוזיציה לישיבת שלא מן המניין במטרה לבחון את הצעדים, כאשר על השולחן דנו בהצעה להחרים את כל דיוני המליאה כפי שנעשה בעבר.

מי שהוביל את ההתנגדות למהלך הוא חבר הכנסת משה גפני, שהתנגד להחרמת דיוני המליאה וטען כי זה רק יסייע לקואליציה להעביר חוקים במהירות, גפני טען ההפך, לדעתו יש לאייש את החברויות בוועדות השונות כדי להטריל את הקואליציה בשיטות הפרלמנטריות המקובלות.

בנוסף, חבר הכנסת גפני פועל בימים האחרונים מול ראשי הקואליציה ויושב ראש הכנסת מיקי לוי בניסיון להגיע להסכמות על שינוי חלוקת הוועדות שתהיה מקובלת גם על האופוזיציה ובכך לשוב לשגרה בעבודת הוועדות השונות.

 

פיליבסטר קואליציה אופוזיציה שגית אפיק חוק החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד