כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
להפריד תודעתית

המהלך הדרמטי שהגה אלקין שיבטיח רוטציה

זאב אלקין הגה רעיון שיבטיח את קיום הרוטציה בראשות הממשלה בין בנט ללפיד. אלקין מקדם את ההצבעה על התקציב לשנים 2023-2024 כבר למאי השנה. לפי הדיווח, בנט ולפיד תומכים במהלך וגם שר האוצר ליברמן לא צפוי להתנגד 

המהלך הדרמטי שהגה אלקין שיבטיח רוטציה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע החשש מהתפרקות הקואליציה המורכבת ובניסיון להבטיח את הישרדות הממשלה וקיום הרוטציה בראשות הממשלה בין נפתלי בנט ליאיר לפיד, בקואליציה מתכוונים להקדים את חקיקת תקציב המדינה לשנים 2023-2024 כבר לחודש מאי הקרוב. לפי הדיווח של הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12', מי שעומד מאחורי היוזמה החריגה הוא שר השיכון זאב אלקין.

המטרה בהקדמת העברת התקציב לשנים הקרובות, היא לגרום לח"כים ושרים להצביע בעד בשנה הראשונה, ולא להסתכן חלילה בהתפוררות המשמעת הקואליציונית לקראת סוף הקדנציה.

מטרה נוספת בהקדמת התקציב של 2023/4, היא להפריד תודעתית בין אישור התקציב לבין משמעותה בפועל, והיא קיום הרוטציה עם לפיד, דבר שיכול לשמש ח"כים סוררים כקלף מיקוח בזמן אמת.

לפי התוכנית, בתוך חודשים ספורים יאושר תקציב שני ובאופן חריג תקציב שאושר ב-2022 יהיה תקף כמעט שלוש שנים קדימה. לטענת סגל, ראש הממשלה בנט והחליפי לפיד תומכים בתוכנית של אלקין, כמו"כ גם שר האוצר אביגדור ליברמן צפוי לתמוך במהלך.

העברת תקציב עד סוף הקדנציה תשרה רוגע בין הניצים בקואליציה ואולי תתיש את האופוזיציה שתבין כי מצפות לה עוד שלוש שנים עד לבחירות הבאות וכי המלחמות שלהם לא יפילו את הקואליציה ולא יקדימו את הבחירות טרם זמנן הקבוע בחוק.

זאב אלקין תקציב המדינה נפתלי בנט יאיר לפיד רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד