י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנתונים המדאיגים

תוך 7 ימים: זינוק של כ-550% במספר המאומתים בעיר החרדית

התחלואה במגזר החרדי גואה: זינוק של מאות אחוזים במספר המאומתים בערים החרדיות ב-7 ימים האחרונים | הפער בין המגזר החרדי לערבי מזנק | וכן: מרבית הנדגמים בקופת חולים אחת בערים החרדיות מתגלים חיוביים | 'בחדרי חרדים' עם הנתונים המדאיגים בגל החמישי

תוך 7 ימים: זינוק של כ-550% במספר המאומתים בעיר החרדית
חרדים מתפללים כפי ההנחיות צילום: Aharon Krohn/Flash90

ברקע שבירת שיא מאומתים של שנתיים מאז פרוץ המגפה כאשר 11,974 אזרחים בישראל התגלו חיוביים לקורונה ביממה החולפת - נראה כי ישנה עלייה תלולה ומדאיגה במספר המאומתים המשתייכים דווקא - לציבור החרדי.

לשם השוואה ועל אף יחסה הגדול של האוכלוסייה הערבית לזו החרדית - ניתן לראות כי בתוך 7 ימים גדל משמעותית - הפער בין מספר המאומתים החרדים לאלה הערבים. 

ליתר דיוק, לפני כשבעה ימים ב-28 בדצמבר היו 288 חולים חרדים מאומתים ו-183 ערבים, כאשר היום, 7 ימים לאח"כ, ישנם 1510 מאומתים חרדים ו-666 בלבד ערבים, כך - שהפער מזנק מ-105 ל-844. 

מנתונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ניתן לראות את הקפיצה הממשית בערים החרדיות עצמן. כך לדוגמה אתמול התגלו בבני ברק 154 מאומתים חדשים, לעומת 24 בלבד ביום שישי לפני שבעה ימים - זינוק של 541%. נכון להיום 487 מאומתים בסך הכול בעיר. 

כך גם מספר המאומתים החרדים בירושלים, מזנק מ-128 לפני 7 ימים ל-690 היום, זינוק של 439%. נכון להיום ישנם 7,654 מאומתים בסך הכול בעיר. 

מנתונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' מקופת החולים 'מאוחדת' עולה, כי אחוז החיוביים השבועי בבני ברק עומד על 70%, כלומר מרבית הנבדקים במתחמי הקופה התגלו חיוביים לקורונה. 

בירושלים אחוז החיוביים בשבוע האחרון עומד על 61%, ובמודיעין עילית עומד אחוז החיוביים השבועי על לא פחות מ-74%. 

יש לציין כי עיקר התחלואה כעת באופן טבעי בשל גודלם באוכלוסייה הוא של - המגזר הכללי, אך הנתונים במגזר החרדי בהחלט מעוררים דאגה. 

אומיקרון קורונה משרד הבריאות מאוחדת בדיקת קורונה חרדים ערבים ירושלים מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד