ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

למרות הוראת המשטרה: מצלמות אכיפה אינן מלוות בשילוט

למרות הוראתו של ראש אגף התנועה להציב תמרור התראה לפני כל מצלמת אכיפה - ישנן עדיין מצלמות ללא שילוט • צלמי 'אור ירוק' תיעדו את המצלמות

למרות הוראת המשטרה: מצלמות אכיפה אינן מלוות בשילוט

לאחרונה הנחה ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, להציב תמרור מתריע מקדים לפני כל מצלמה בכביש. מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה, כי ישנן מצלמות ברחבי הארץ שכלל אינן משולטות ואף אינן בולטות לעין.

אחד המקומות בהם אין כל שילוט לפני המצלמה הוא אזור מכללת רופין, שם לא רק שלפני המצלמה אין כל שלט המתריע על קיומה, אלא היא אף מוסתרת היטב בין העצים והשיחים שבצידי הכביש.
עמותת אור ירוק זיהתה את הבעיה והיא קוראת לאגף התנועה לתקן את הליקויים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "יש להציב את המצלמות בכבישים ובצמתים הבעייתיים והמסוכנים. בנוסף, בכדי למנוע מצב שבו המצלמות הופכות להיות מסחטת כספים מהציבור, יש להקים ועדה בראשות שופט, אשר תבחן את המיקומים המתאימים למיקום המצלמות.

"על המצלמות להיות גלויות לעין ובולטות, כדי להתריע בפני הנהגים כי במקום מוצבת מצלמת מהירות וליצור בציבור מימד הרתעתי ואווירה מונעת נהיגה במהירות מופרזת. כמו כן, את הכסף מגביית הקנסות יש להעביר למלחמה בתאונות הדרכים".

המצלמות הדיגיטאליות שנכנסו לפעולה ב-4 בפברואר 2012, צילמו ב-14 החודשים הראשונים לפעולתן כ-85 אלף נהגים, שעברו באור אדום או נסעו במהירות מופרזת, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני משטרת ישראל.

כיום קיימות 48 מצלמות אכיפה פעילות (מצלמות רמזור ומהירות בצמתים, ומצלמות מהירות בכבישים), מתוך 60 מצלמות שאמורות להיות פרוסות עד סוף שנת 2012.
מצלמה תמרור הוראה אור ירוק אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד