ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגלל שיתוף פעולה עם חיזבאללה

שגרירי מרוקו באלג'יריה ובאירן סיימו את תפקידם

לאחר ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין מרוקו לאיראן ב-2018, מרוקו הודיעה ביום רביעי כי סיימה רשמית את תפקידי שגריריה באיראן ובאלג'יריה

שגרירי מרוקו באלג'יריה ובאירן סיימו את תפקידם
מלך מרוקו מוחמד השישי צילום: מתוך אינסטגרם

על פי דיווחים במרוקו, הוחלט לסיים את תפקידו של חסן עבד אל-חאלק כשגריר הממלכה ברפובליקה האלג'יראית, החל מה-14 בדצמבר, והוחלט לסיים את תפקידו של חסן חמי כשגריר מרוקו לרפובליקה האסלאמית של איראן, החל מאותו תאריך, מבלי למנות יורש להם בשני התפקידים הללו.

הסכסוך המרוקאי עם איראן מתחיל לפני שלוש שנים, כאשר שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה, הכריז בזמנו על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם איראן, בשל תמיכתה בתנועת ההתנגדות הבדלנית ה"פוליסאריו". זאת באמצעות יועץ התרבות בשגרירות איראן, אמיר מוסאוי. לטענת מרוקו, איראן הביאה לשיתוף פעולה בין החיזבאללה לתנועת ה"פוליסאריו" המתנגדת לממשלת מרוקו, ודורשת עצמאות במדבר סהרה.

באשר לאלג'יריה, היא החליטה לפני ארבעה חודשים לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו, וסגרה את המרחב האווירי שלה למטוסיה האזרחיים והצבאיים, והאשימה את מרוקו ב"פרובוקציות ושיטות עוינות".

איראן הכחישה את האשמות מצד מרוקו, ממשלת מרוקו אמרה כי בידיה מסמכים ותמונות לוויין המוכיחות כי מיופה הכוח האיראני בשגרירות סיפק לבדלנים הכשרה ותמיכה צבאית.

נאסר בוריטה, שר החוץ המרוקאי, אמר במספר ראיונות ב-2018 כי מרוקו שלחה לטהרן תיק שהוכן בקפידה, ובו הוכחות על שיתוף הפעולה בין הפוליסריו לחיזבאללה.

"התיק כלל פרטים ועובדות מוכחות ומדויקות, תאריכי ביקורים של קצינים בכירים בחיזבאללה באלג'יריה, תאריכים ומקומות של פגישות עם בכירי פוליסריו ורשימת שמות הסוכנים המעורבים במגעים אלו", אמר בוריטה.

שגרירים מרוקו אלג'יריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד